Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr sedan jag stoppade om min sadel har jag haft stora problem med att det blir så hemskt ojämt tryck i sadelgjordsstropparna när jag...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: -moa-
·
Körning Hej! :D Jag undrar om det är någon som vet hur mycket en fjording kan dra? Jag förstår att det handlar om hur dem är musklade, men...
Svar
7
· Visningar
2 127
Distans http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_9129/ImageVaultHandler.aspx En länk för er som inte sett de nya TR-ändringarna... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 986
Senast: Dinamith
·
C
Western Jag har planerat börja med western men kan ingenting och vill nu råda bot på det genom att iaf läsa på och lära mig lite. Vart ska man...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Isabelle L
·
Hoppning Vad ser ni för fördelar resp. nackdelar med en flatback eller en "vanlig", har själv aldrig haft en flatback så vill ha lite råd vad jag...
Svar
4
· Visningar
1 392
L
Trav Hej. Ni som rider Monté, rider ni med korta eller långa stigläder? Fördelar och nackdelar? :) Mvh Lia2
Svar
11
· Visningar
2 659
Senast: Adenick
·
S
Dressyr Jag har en häst som lägger sig i vänsterhanden oavsett om man rider henne vänsterställd, högerställd eller rak. Släpper man...
Svar
10
· Visningar
1 526
Senast: stjarlotte
·
Islandshäst Nån som känner till denna hingsten? Är sjukt sugen på att köpa en avkomma av honom, och är väl tom på väg att köpa honom om jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: Koppen
·
Fälttävlan Jag ska köpa 3 saker till ekipaget. När jag kollar på priser i Sverige hamnar jag på ca 8500 kr och efter lite letande på nätet hittar...
Svar
8
· Visningar
1 663
Senast: Piffpuffen
·
Fälttävlan Är på jakt efter en fälttävlanssadel som kan passa till en lite bredare hästrygg. Är det någon som har tips på ngt märke? :laugh... 2
Svar
31
· Visningar
7 261
Senast: Tina Lundin
·
C
Western I början rider man ju på 2-handsfattning och senare en-handsfattning på stång. Nu är min fråga, jag vill naturligtvis inte börja på... 2
Svar
31
· Visningar
2 839
Senast: CBJack
·
Trav Vagnen står nu på logen, ny & fin. Men hur i h**vete rent ut sagt får jag på sidostängerna ? Ser jättelogiskt ut men icke :cool:
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: ghost
·
Dressyr Jag har upptäckt ett problem med min kropp i ridningen. I vänster varv (eller närhelst man vill använda vänster ben, men det blir ju...
Svar
17
· Visningar
1 867
Tävling Det känns lite overkill med kavaj, minst sagt... Hoppning är det det handlar om nu. Vad har man på sig på programridningar?
Svar
3
· Visningar
1 419
Senast: _Amazing_
·
Dressyr Är det någon som gör det? Visst är det ett fastställt avstånd mellan bokstäverna på banan? Funderade över det efter att jag tittat på...
Svar
8
· Visningar
1 715
Senast: Jennifer
·
Tävling Jag är anmäld till en tävling på söndag. Nu ska det ju komma hur mycket snö som helst i Stockholmstrakten och då undrar jag: Kan man få...
Svar
12
· Visningar
1 540
Senast: vippan
·
T
Islandshäst Är ute och letar ny häst och har ca 60.000:- att röra mig med. Ser att det är väldigt många 05:or till salu. Vad tycker ni att man kan... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 827
Senast: glimjandi
·
Körning Nu har jag hämtat hem henne! Hon är så fin :love: Ett litet ettårigt sto, korsning russ-nordsvensk. Hon har aldrig varit ifrån sin mamma...
Svar
16
· Visningar
1 953
Senast: Vivo
·
Islandshäst e de nån anna som e fölsjuk? skulle så vilja betäcka mitt sto..men det går bara inte ännu.. måste lära mej mera och vinna på lotto... 2
Svar
36
· Visningar
3 514
Senast: MonikaH
·
M
Islandshäst Är pannbanden lika korta på alla islandsträns? Köpte ett fint träns från TopReiter men pannbandet var för kort. 2
Svar
24
· Visningar
3 142
Senast: katharina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka