Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Jag har haft min häst nu i snart tre år, han var i tävlingskondition när jag fick honom, och hade startat några veckor innan. men han...
Svar
10
· Visningar
1 439
E
Islandshäst Hej! Har en liten undran... Jag har tänkt i framtiden köpa en islänning att hobbyrida på. Jag är dressyrryttare endast men älskar dessa...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 738
Senast: entutre
·
Islandshäst Jag känner mig lite osäker på vad hästen bör kunna innan man tävlar den. Jag har tävlat lite men det var många år sen och på hästar utan...
Svar
14
· Visningar
1 826
Senast: Teilani
·
A
Trav Hej! Är det nån som vet om det går att hyra eller leasa speedcartvagnar?? Lite sugen på att börja köra min travkille=)
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Zandrah
·
Dressyr Hej! Jag behöver verkligen hjälp med att få ordning på mina signaler och hjälper när jag rider galopp. Av någon anledning går min...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: _Sanna_
·
Fälttävlan Vart får ni tag på tejp att tejpa skydden med? Jag vill ha i nån rolig färg, typ gul eller blå. Vad kallas den sortens tejp man...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Estivuz
·
A
  • Låst
Dressyr Ska hålla lektion för min klass nästa onsdag, och har fått temat "övergångar". Ska alltså ha en huvudövning som har med det att göra...
Svar
2
· Visningar
2 132
Senast: Vica
·
T
Western Hejsan! Är det någon som vet någon bra westerntränare i stockholmsområdet? Jag har tidigare bara ridit på ridskola samt lite privat...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Seabaz
·
I
Distans Hej! Jag är intresserad av det här med att hålla hästar barfota, och även att ha dem på lösdrift året om. Skulle gärna höra om andras...
Svar
10
· Visningar
1 520
Senast: mahlmt
·
K
Islandshäst Det började i torsdags då jag upptäckte ett ca 3 cm långt sår (såg ut som ett skavsår i princip) på min hästs läppar, båda sidorna...
Svar
5
· Visningar
4 309
Senast: ettben
·
K
Trav Vilken är den minsta travare ni vet, men som trots detta varit vinstrik ?? Gärna namn och storlek. Minns att det fanns en för rätt...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
10 643
Senast: Milou
·
Western Varför tillverkas alla westernsadlar för folk som är 2 meter långa? Jag avskyr när stiglädrerflärpen sitter framför foten eftersom den...
2
Svar
38
· Visningar
6 532
Senast: lillaida
·
S
Hoppning och jag vet att strax ovanför här så finns det en nålad tråd om höjder på hinder. Den hjälper dock inte mig då jag är i dispyt med en...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Ek3n
·
Övr. Grenar Det som visades på TV nyss, där en häst går omkull och en annan häst ramlar rakt över den och ramlar med nacken först i marken. Hur gick...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
16 557
Senast: cutty
·
E
Islandshäst Hej! Vet någon vad som hänt med min häst? Jag rider in en 5 åring som har lätt för att trava och som vi just har startat tölten på. Men...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 991
Senast: Ann1e
·
S
Körning Undrar lite smått när jag kikar på våra gamla vagnar vi har till museet vart svänglarna finns? Vissa vagnar har krok för svängel men...
Svar
17
· Visningar
1 609
Senast: Svanhild
·
M
Hoppning Hej! Hur högt får jag hopptävla/ dressyrtävla med min 4-åriga D-ponny? Kan jag åka på en Clear Round?
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Jordgubbe
·
Western Nu vill jag se bilder på era unghästar, från när de var föl, 1 år, 2 år osv., så vi får se utvecklingen. Helst så lika bilder som...
Svar
15
· Visningar
1 926
Senast: Fia_90
·
Fälttävlan Vilka banor finns inom 10 mil från Göteborg? Hur ofta annordnas det tävlingar där? Finns det några hunting-tävlingar eller vad hände med...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: emmath
·
Islandshäst det har exploderat med flug och eksemtäcken senaste året på marknaden. pyamas som man trär över huvudet har jag tröttnat på, dessutom...
Svar
9
· Visningar
1 613
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp