Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg jag har nu kommit fram till att jag vill försöka hitta en bra medryttare till min ena häst. Helst vill jag att det ska vara en vuxen med...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Saile
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 19 år och ska börja sista året på gymnasiet på sam-beteende linjen. Jag vill sååå gärna bli fodervärd på en häst under...
Svar
8
· Visningar
898
F
Hästmänniskan Jag har precis fått diagnosen hjärtmuskelinflammation och måste avstå alla former av träning och tunga lyft ett halvår framöver, vilket...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Jag funderar på att börja rida igen, jag har haft ett ca 20 år långt uppehåll. Sen ett antal år styrketränar jag med en del fria vikter...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Cornelia
·
Anläggning Lägger på ny puts på stallet och ska i samband med det sätta upp nya bleck. Vilken färg har ni på era fönster och bleck när stallet har...
Svar
3
· Visningar
457
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Så vad svarar man en oförstående svärmor med andra värderingar när hon frågar Hur ska du har tid med häst man måste ju hinna städa och...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 223
Senast: BitCoin
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja att jag och min hästs medryttare kunde logga digitalt vad vi gjort när vi ridit, så att båda kan se det i sin telefon...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: Aliche
·
Anläggning Hej alla erfarna stallbyggare! Behöver lite planeringshjälp. Vi ska bygga stall. Just nu är det sommarstängt på företaget som...
Svar
10
· Visningar
2 455
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Hej! Det är dax att måla stallet och jag undrar om ni har lust att dela med er av vilka färgkombinationer ni har i ert stall? Gärna...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 589
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Jag är inne på att köpa egen häst igen men är fortfarande inte helt frisk efter en knäskada. Kan gå och cykla men inte springa, hoppa...
2
Svar
29
· Visningar
2 266
Senast: Roheryn
·
  • Omröstning
Ekonomi & Juridik Ja, pris på billiga produkter, är det något ni brukar reflektera över när ni köper saker till er häst? Jag tänker exempelvis en...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 742
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Hej! Jag börjar åttan nu till hösten och har börjat fundera på vad jag faktiskt vill jobba som i framtiden. Jag gillar verkligen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 137
Senast: ptr
·
Anläggning Vi ska så om en hage där vi vill ha ett bete som passar lättfödda hästar. Har ni något förslag på fröblandning? Vi har sandjord.
Svar
10
· Visningar
1 863
Senast: Korven
·
Anläggning Hej! Skulle vilja ha tips på smarta lösningar från er med utebox, som har underlättat den dagliga skötseln för er. Vi har två uteboxar...
Svar
6
· Visningar
2 520
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Skulle vilja kolla upp en häst inför ett köp. Var kan man gå in och kolla via hästens namn och registernummer?
Svar
4
· Visningar
747
Senast: athena
·
Anläggning Söker efter gummiflis till paddock men de flesta ställen där man tidigare kunnat köpa säljer inte. Någon som köpt gummiflis tidigare i...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: tuaphua
·
Anläggning Hej allihop, Jag har snart haft min häst i 2 år och vi har flyttat omkring en hel del pga olika anledningar. Det är sjukt svårt att...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 921
Senast: Heulwen
·
Ekonomi & Juridik Läser på ett annat forum där en person som är minst sagt udda (enligt egen utsago) skaffat sig en häst. Hen säger sig vara anmäld till...
Svar
14
· Visningar
1 891
Senast: Korven
·
  • Låst
Hästmänniskan Då denna diskussion uppvisade så stor okunskap och så stort intresse så lägger vi väl upp den här. Tidningen ridsport konstaterar...
18 19 20
Svar
395
· Visningar
16 217
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp