Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Med inspiration av tråd i hund. Jag avser väl lite mer kraftiga bett än smånafs efter godis. Jag gav en häst godis en gång när jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 045
Senast: Lindsen
·
Anläggning Har hela tiden tänkt att grinden ska vara strömlös när den är öppen. Men nu slog det mig att jag egentligen bara kan dra ur kontakten...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Har sålt, om hon går igenom, en 3åring. Köparen bor 2.5 timmes restid härifrån. De har valt vet. för besiktningen och röntgen. Helt ok...
2
Svar
23
· Visningar
2 965
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Hur och med vad har ni stängslat hagar? Har ni gjort det själv eller lejt ut det? Vad har kostnaden blivit på ett ungefär?
Svar
9
· Visningar
7 685
Senast: Smulan75
·
Anläggning Kan inte hitta lämpliga isolatorer/avslut till grindar med elband. Vill helst slippa köpa elrep till grindarna. Har två rader...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: Kicki081
·
Anläggning Jag funderar lite halvt på ett nybygge av stall och kör hela tiden fast på var gödselstacken bör placeras i förhållande till stallet men...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Har rätt bra koll på hur elstängsel funkar så när som på jordningen. Vilka produkter man använder. Tacksam om nån vill beskriva...
Svar
4
· Visningar
663
Senast: Kicki081
·
Anläggning Band-aluminiumtråd-aluminiumtråd. Hur sammankopplar jag bandet med tråden?
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Kicki081
·
Anläggning Om man har grindöppning med elband och vanligt handtag fast med sån där låsbygel för elband som sitter fast i handtaget, hur gör man för...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: mackan
·
Hästmänniskan En stor arrendegård ägd av kommunen har nyligen hamnat mellan två arrendatorer. Då har en person helt sonika flyttat in med sina hästar...
Svar
9
· Visningar
1 759
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Behöver verkligen era tips och erfarenheter gällande detta ärende. Min vän lånade ut sin häst sep 16 - sep 17. Jag och min vän har...
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: Pudlan
·
Anläggning Finns det en häckväxt som ej är giftig för hästar och som de ej heller käkar upp? Skulle vilja plantera längs en hage och vill alltså...
Svar
3
· Visningar
2 130
Senast: tara
·
Anläggning Jag ska inte ha ht tråd utan aluminiumtråd, men vill ändå ha stabila hörn. Tänkte först göra HT-hörn men blir för dyrt med verktyg och...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan går i tankarna på att sälja. Idag kom mor och dotter ut för att provrida. Skall vara häst åt dottern. Stället deras skulle vara...
2
Svar
24
· Visningar
3 016
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Nu behöver jag råd. Vi är spekulanter på en gård med 5 ha mark. Denna mark är idag insådd med något sädesslag. Det är en bonde som...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: warg
·
Hästmänniskan För ett litet tag sedan köpte jag en ny häst. Jag hade förhoppningar om att det skulle bli jättekul, men så blev det inte :( Det går...
2
Svar
31
· Visningar
5 553
Senast: mollyphlox
·
Anläggning Vi ska sätta upp en mindre hästhage och jag funderar på att använda aluminiumtråd. Har läst i gamla trådar att den är lättarbetad och...
Svar
19
· Visningar
2 533
Senast: warg
·
Gnägg Hej alla glada! :D Tänkte bara kolla här inne om det är många som ska till Falsterbo Horse show i år? Vilka dagar ska ni dit? Vad är det...
Svar
5
· Visningar
759
Hästmänniskan Det är så att min kompis hade tänkt hyra ett stall, men personen som äger gården och stallet har djurförbud. Min kompis som är ute...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hejsan! Ny på sidan ☺ Jag är här för att försöka hitta en ridkompis och undrar om det här är ett bra ställe att leta? Jag tänkte skriva...
Svar
16
· Visningar
1 256
Senast: Vattenfarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp