Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Skulle vilja kolla upp en häst inför ett köp. Var kan man gå in och kolla via hästens namn och registernummer?
Svar
4
· Visningar
750
Senast: athena
·
Anläggning Söker efter gummiflis till paddock men de flesta ställen där man tidigare kunnat köpa säljer inte. Någon som köpt gummiflis tidigare i...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: tuaphua
·
Anläggning Hej allihop, Jag har snart haft min häst i 2 år och vi har flyttat omkring en hel del pga olika anledningar. Det är sjukt svårt att...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 015
Senast: Heulwen
·
Ekonomi & Juridik Läser på ett annat forum där en person som är minst sagt udda (enligt egen utsago) skaffat sig en häst. Hen säger sig vara anmäld till...
Svar
14
· Visningar
1 892
Senast: Korven
·
  • Låst
Hästmänniskan Då denna diskussion uppvisade så stor okunskap och så stort intresse så lägger vi väl upp den här. Tidningen ridsport konstaterar...
18 19 20
Svar
395
· Visningar
16 375
Senast: Lobelia
·
Anläggning Någon som vet vad det finns för rekommendationer när det gäller avståndet mellan hage och dricksvattenbrunn? Förra ägarna hade så att...
Svar
7
· Visningar
5 895
Senast: Pudlan
·
Anläggning Någon som målat med bets eller roslagsmahogny inne i stallet? Gärna bilder isf . Tänkte betsa och kombinera med vitt typ Ranchen stallfärg.
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: MiaMia
·
Anläggning Vi har en ridbana som har stenmjöl 0/8 överst - jätte nöjda med den men har fundert på sikt att blanda in ngt som gör den mjukare - mer...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: ankic
·
Gnägg Har ridit i hela mitt liv och fastnade för araben när jag var på turridning utomlands. Har hittat en 4 åring som är grundtiden, riden i...
Svar
14
· Visningar
2 676
Senast: Aliah
·
Anläggning Jaha, då var det klart att det blir stallägarens ansvar att journalföra vart samtliga hästar befinner sig från och med den 1 april år...
Svar
14
· Visningar
2 376
Senast: exotic
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte riktigt om detta är rätt kategori men provar här :) Jag rider på ridskola och nu är det så att jag och mamma har fastnat...
Svar
13
· Visningar
1 513
Senast: Vogue
·
Gnägg Såg nyligen lite information om en häst som heter Dildo. Det verkade bara vara jag som reagerade över namnet :o Skulle ni kunna döpa...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
56 835
Senast: _FiA_
·
M
Hästmänniskan Hej! det känns värkligen inte som detta är rätt forum att lägga tråden på ... men jag försöker ändå Är det någon som vet bra...
Svar
8
· Visningar
5 728
Senast: Iszka
·
Hästmänniskan Problemet är i grumd och botten att vi står lite rådlösa och behöver tips om hur vi ska lösa denna situation. Saken är den att en...
2
Svar
21
· Visningar
3 290
Senast: Ajda
·
Anläggning Under hösten kommer vi renovera vårt stall och vi har slutat upp med beslutsångest. I första skedet, utan någon vidare eftertanke, hade...
Svar
8
· Visningar
1 490
Hästmänniskan Hej! Jag älskar små bilar och även hästar. Problemet är att dessa inte alltid går ihop... har hört att man inte får köra transport med...
Svar
6
· Visningar
2 313
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 379
Senast: Korven
·
Anläggning Kort och gott; Vi har köpt en gård med ett befintligt ridhus från Temahallen som vi vill förlänga 18 meter. Oisolerat, träpanel med...
Svar
0
· Visningar
1 320
Anläggning Jordkabel som går från spett till aggregat, måste den grävas ned? Gäller tillfälligt staket. Och tråden som går mellan spetten, måste...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: ptr
·
Anläggning Bygger nytt stall och tittar på det här med belysning. Vill gärna ha ledlysrörsarmaturer, någon som har erfarenhet av dessa i stallet...
Svar
3
· Visningar
2 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp