Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Hästmänniskan Per gång, månad eller termin. Är det lätt att få tid? Skrittavstånd eller transport?
2
Svar
33
· Visningar
6 435
Senast: aleksis
·
Hästmänniskan Jag har så länge jag kunnat minnas älskat hästar. Har sen sju års ålder (är idag 18) alltid hållit på med hästar privat, samtidigt som...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Är det någon som har erfarenhet här av att transportera häst till Spanien? Eller andra ställen i Europa? Vad krävs för intyg, papper...
Svar
2
· Visningar
1 514
Senast: Masse
·
Anläggning Vi håller på att sätta upp 3 ponnyboxar, där arean är 5 kvm/box, (b-ponnisar). Uteboxarna står på slipers och tanken var först att bra...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Scata
·
Anläggning Min ridbana/paddock är för mjuk på vissa ställen sedan vi harvade den lite djupare (anbars brukar vi bara sladda till den ganska ytligt...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Egonson_
·
Anläggning Funderar på när folk stallar in igen efter betet? Iår har vi eget så vi bestämmer själva men jag ser gärna att hästarna är ute så länge...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 343
Senast: hoppeloppe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 15 år och ska flytta tillbaka till stockholm för att gå på gymnasium nästa år. Jag har ridit i 10 år och är för tillfället...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Görel
·
Svar
0
· Visningar
1 409
Svar
0
· Visningar
480
  • Låst
Hästmänniskan Hej! :) Jag är väldigt nyfiken över vad en varmblodstravare brukar ligga i pris. Jag har en på foder och funderar på fråga om jag kan...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: ameo
·
Anläggning Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den...
Svar
7
· Visningar
1 967
Senast: Unafraid
·
Anläggning Vi planerar för stallbygge. Jag är dock typ sämst på att planera byggen då jag har noll erfarenhet. Jag tänker ha spolspilta utanför...
2
Svar
25
· Visningar
5 909
Senast: svea
·
Anläggning Vi bygger just nu en paddock. Grundplanen var bombera marken och lägga på paddex - dock på en himla stenig plätt. Så, bort med sten och...
Svar
16
· Visningar
2 643
Senast: Lickety
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här. Någon av er kanske minns min tråd "jag tycker inte om min häst" om att jag inte alls...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Har ni någon gång blivit tvugna att välja mellan kärlek till en människa och kärlek till djur? Jag står lite i en sån sits just...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 022
Senast: Itzyditzy
·
Gnägg Ja det kan va allt från bedårande ponnyföl till högsta hoppet eller vilda mustanger! Vad har du sett för youtubeklipp/filmer/bilder som...
Svar
16
· Visningar
1 310
Senast: supersonic
·
Gnägg När man läser "föl-namns-trådarna" inser man ju verkligen kreativiteten hos uppfödarna när det kommer till namnvalen. Det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 440
Senast: Mimmimamma
·
Gnägg Jag ska förhoppningsvis skaffa en ny häst så småningom och den heter Primadonna men det är ganska långt och jag vill att hästen ska ha...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har länge gått i tankarna om att utbilda mig inom hästvård. Hoppade på en utbildning hos Equicare (Häst och ryttarterapeut) kändes som...
Svar
19
· Visningar
3 183
Senast: Equi
·
Gnägg jag har nu kommit fram till att jag vill försöka hitta en bra medryttare till min ena häst. Helst vill jag att det ska vara en vuxen med...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp