Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vad finns det för erfarenheter här angående kraftfoderautomater för lösdrift/haggående hästar för att kunna fodra hästarna regelbundet...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Plus
·
Hästmänniskan Nu är det såhär att jag har hästen uppstallad i ett kollektivt stall, o det betyder ju att alla ska hjälpa till tillsamans. Fast...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 134
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Hej! Funderade lite hur man ska bli av med sin gödselstack i framtiden om man inte har ngn som kan komma och hämta den. läste om en typ...
Svar
3
· Visningar
999
Hästmänniskan Vi letar mark...söker minst 4ha för uppförande av anläggning... Men hur svårt är det att få tag i någon som vill sälja mark?? Är man...
Svar
11
· Visningar
1 699
Senast: LillaMy
·
Hästmänniskan Nån som vet var jag kan läsa mer om nån slags förbränningsanläggning för gödsel, där man faktiskt får nytta av skiten :)?
Svar
1
· Visningar
794
L
Hästmänniskan Stallbygget fortskrider... Börjar nu att fundera på el och vatten. Vad ska jag tänka på? Elvattenkoppar är jag inne på men tycker det...
Svar
15
· Visningar
5 148
Senast: LadySara
·
S
Hästmänniskan Hej. Står just nu i ett relativt litet stall (7 boxar) som är kollektivt, dvs. vi tar hand om in/utsläpp,fodringar, får köpa in...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: issikka
·
J
Hästmänniskan Hej, betalar man försäkringen om man har en häst på foder? Mvh Josse
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: kaktusen
·
Hästmänniskan Har nu skrapat av för min blivande (superbilliga) ridbana. Visade sig vara jättefin men dock alldeles för mjuk sand under. Min fråga...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Jag har tänkt arrendera hela det stall där jag nu står inhyrd. Det finns 4 hyresgästen till i stallet. Jag tycker det är lite hipp som...
Svar
16
· Visningar
2 334
Senast: Sar
·
A
Hästmänniskan Jag skulle vilja veta hur andra räknar när dom räknar ut stallhyran och vad som ingår. Det jag är mest nyfiken på är hur mycket man...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: andrisi
·
Hästmänniskan Vad gäller när man tar en foderhäst ang kostnader osv? Vet att det finns bra kontrakt men vet inte vad det står i dem. Om man tex tar...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: Anastacia
·
Hästmänniskan Hej! Funderar lite.. Varför finns det inte fler boxar med skjutdörrar? Eller är det bara jag som missat alla? Eller är det någon...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 936
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Ska bygga stall till sommaren och frågorna hopar sig.... Trodde jag visste hur jag vill ha men det gör jag tydligen inte. Pållarna (2...
Svar
12
· Visningar
1 376
C
Hästmänniskan Hej, jag håller på ganska mkt med körning och nu har jag fått ganska ont i ryggen...vet inte vad jag ska göra, jag får ont när när jag...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: svea
·
I
Hästmänniskan Som så många andra så köpte jag den nyutkommna stamboken från asvh i samband med att den kom. Fakturan förföll den 29/12 men...
Svar
13
· Visningar
1 439
Senast: Masse
·
T
Hästmänniskan någon mer underviktig ryttare som får ont i skelletet av att rida alltså sittben skellettet?? varför kan det bli så? någon som kanske...
2
Svar
28
· Visningar
2 722
Senast: schelin_j
·
A
Hästmänniskan Någon som har tips om bra övningar som stärker balansen? Jag har jättedålig balans och det blir ett problem vid ridning. Minsta lilla...
Svar
6
· Visningar
2 447
Senast: ponny
·
Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att sälja en av mina hästar. Hur brukar ni göra, säljer ni själva eller lämnar ni hästarna till...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Efter att ha läst ett par trådar här inne angående tvister mellan fodervärdar/ägare så vill jag nu ha åsikter. Anser ni att en ägare som...
2
Svar
35
· Visningar
3 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp