Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Jag och min familj ska flytta till en gård med ett litet stall. Vi har inga egna åkrar och ängar där man kan gödsla. Så jag undrar hur...
Svar
19
· Visningar
1 715
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Hur säljs större hästgårdar/anläggningar? Hur kan man som köpare hitta dessa om säljaren inte använder mäklare? Vilka större risker... 2
Svar
25
· Visningar
4 556
Senast: FT_ryttare
·
S
Hästmänniskan Nu har jag fått min FA-skattsedel och kör igång med min firma om ett par veckor. Jag har enskild firma men har inte registrerat den...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: anniequarters
·
Hästmänniskan Någon som har lust att berätta vad de har betalat per ha betesmark? (utan byggnad på) Jag funderar på att starta enskild firma, köpa...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: Bubbla
·
B
Hästmänniskan Jag ska ta en häst på foder och undrar lite vad man ska tänka på när man skriver avtal med ägaren. Har ingen tidigare erfarenhet av...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: pernilla_s
·
Hästmänniskan Om man säljer häst och försäkringen inte övertas, blir det på samma sätt då som när hästen avlivas? Dvs att man måste fortsätta betala... 2
Svar
24
· Visningar
3 323
Senast: Cyllene
·
Hästmänniskan En av inackorderingarna vill slippa sina helgjourer, 1 in eller utsläpp per helg. Vad är en rimlig summa för att betala sig fri? 2 3
Svar
40
· Visningar
3 103
Senast: Eastwick
·
J
Hästmänniskan Hej hej, E på g att beställa inredning. På företagets hemsida står att man får 10% rabatt om man beställer via internet. Jag har haft...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: jezzibell
·
Svar
0
· Visningar
228
Senast: tindra
·
Svar
0
· Visningar
155
Senast: tindra
·
H
Hästmänniskan Till moderator: Visste inte var denna tråd skulle ligga, flytta om det blev fel. Jag har möss i stalletsom så många andra. Fångar dem...
Svar
4
· Visningar
14 212
Senast: Helan
·
H
Hästmänniskan Vad är det för papper som ska medfölja vid hästköp? Har säljaren rätt att sälja hästen utan pass? :confused: Va lite frågor där, men...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: mizz_perfect
·
Hästmänniskan Kan man ha tegel som stallgång istället för att gjuta? Vilka för-och nackdelar finns? Det borde väl bli billigare men samtidigt svårare...
Svar
17
· Visningar
2 435
Senast: Ardnas
·
P
Hästmänniskan Hej. Är det någon som har erfarenhet om hästboxar som finns på marknaden? Har bland annat försökt få priser från olika ställen med sämre...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: jezzibell
·
Hästmänniskan Jag är i planerartagen för att bygga nytt stall sommaren 2008. Jo det är länge dit men för att få det riktigt bra så börjar jag i god...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Tabitha
·
E
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha förslag på hur man ska lägga upp ett delägare avtal Det gäller en hingst som jag ska tävla och träna men ha en...
Svar
1
· Visningar
819
Hästmänniskan Vattenkoppen i min box har börjat läcka ibland. Jag tror att det är ventilen som fastnar i intryckt läge då det känns rätt trögt när man...
Svar
6
· Visningar
3 358
Senast: Abova
·
Hästmänniskan jag var ute och flög här om veckan... (över hästen och pladask på ryggen, landade på skuldrorna) tänkte höra om ni vart med om någon... 2
Svar
21
· Visningar
3 537
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka