Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Hästmänniskan Funderar ju på att skicka pållen på tillridning och undrar om det förslaget jag fått är rimligt. 3500 kronor exkl moms/månad. Hovar... 2
Svar
25
· Visningar
2 550
Senast: Jenny_K
·
F
Hästmänniskan Inom kort kommer en ponny till stallet, ägs av en god vän och ska delas ägaren/min dotter...jag har enskild firma och vill köra "vitt"...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag tar emot tillridningshästar och handlar lite. Min man vill börja med uppfödning och har köpt en liten jordbruksfastighet. Ur... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 550
Senast: MonikaH
·
Hästmänniskan Dör träd om man spikar i dem? Funderar på att göra hagen större +att det ska finnas lite skog i den .Det hade funkat bra att fortsätta...
Svar
13
· Visningar
1 960
Senast: åke
·
A
Hästmänniskan Jag har en småhusfastighet med knappt 2 ha mark (bete o åker) en gammal ekonomibyggnad där jag byggt två boxar. Eftersom jag avser att...
Svar
15
· Visningar
6 062
Senast: Masse
·
Q
Hästmänniskan Ja, ni som är tränare, hur gick ni tillväga för att bli det? Måste man gå på hästgymnasium för att bli det? Vilken utbildning gick ni...
Svar
13
· Visningar
1 358
Senast: clint Eastwood
·
J
Hästmänniskan Jag undrar om det är någon här som har anlitat jurist för att reda ut vad kommunen har rätt att kräva av stallägare? Vilka avgifter de...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: elle12
·
Hästmänniskan Måste man ha gödselplatta till två hästar?? 2
Svar
39
· Visningar
3 675
Senast: elle12
·
G
Hästmänniskan Jag behöver hjälp och rådgivning i en tvist som uppstått. I somras fick jag frågan om jag kunde ta emot en häst på bete, det fanns...
Svar
16
· Visningar
1 722
Senast: allroundhästarna
·
Svar
0
· Visningar
110
Hästmänniskan Nu när det blir kallare så funderar vi på om vi ska salta ridbanan i vårat oisolerade ridhus. Vilka för- och nackdelar blir det med salt...
Svar
3
· Visningar
1 615
Senast: Anna_
·
B
Hästmänniskan Har någon varit med om liknande. Min dotter och jag har fått tagit hand om en häst, i ett stall där hon dessutom jobbar. Hästen blir... 2
Svar
33
· Visningar
3 010
Senast: Marna
·
J
Hästmänniskan Hej. Jag har en häst med en hovbensfraktur, som vet. inte tror blir frisk igen. Han rekomendere att ta bort henne och jag är enig, da...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Welsh
·
Hästmänniskan Var och tittade på ett nytt stall idag där boxarna var av "sten", typ mur. Kom och tänka på en sak för om de får en plats ledig kommer...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: vaggvisa
·
Hästmänniskan Någon som vet vad som gäller vid hyreshöjning. Har stallägaren rättatt från en dag till en annan höja hyran? Inga kontrakt finns. Har...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: lady_mike
·
P
Hästmänniskan Hej! (tror jag lagt tråden rätt) Jag ska börja fila lite på en utvärdering av vårt inackorderingsstall så att vi kan kolla läget lite...
Svar
5
· Visningar
1 965
Senast: _paniiik_
·
Hästmänniskan Om ni hade köpt en gård där ni fått med mark som ni beräknade räka till 3-4 hästar för bete sommartid (och hagar vintertid) men ni ville...
Svar
10
· Visningar
1 186
Senast: nexxa
·
J
Hästmänniskan ...för mycket... Jupp sån är jag :angel: händer det någotning i stallet (inget allvarligt alltså) utan mer en sketen grej på en...
Svar
9
· Visningar
1 402
Senast: _jossan__
·
C
Hästmänniskan Här kommer en sån här envis tråd igen, men vill bara höra med era erfarenheter och om ni har lite tips.:idea: Jag har nämligen en...
Svar
16
· Visningar
11 080
Senast: carmen
·
Hästmänniskan Vi ska bygga om vårat stall och har funderingar på att ta bort det gamla loggolvet och ha öppet ända upp i nock i stallet. Det kommer då... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 111
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka