Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ni som har kört upp för utökat B-kort och använt er av hästtransport, vad har ni lastat med och hur har ni förankrat lasten? Jag... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 554
Senast: Messy
·
Hästmänniskan Hur har ni haft det när ni tagit hästar på foder alternativ lämnat ut hästar på foder? Ushh jag hade den värsta erfarenheten av att låna...
Svar
9
· Visningar
2 194
Senast: Tokmaja
·
Hästmänniskan hej Jag är helt ny här och har nästan 0 erfarenhet av hästar, har egentligen inte vart intresserad alls, nu ska vi bygga hus en bit... 2
Svar
35
· Visningar
3 603
Senast: skogaliten
·
Anläggning Innan någon går i taket vill jag göra klart att jag absolut inte skall använda den till djur utan till ett estetiskt projekt. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 523
Senast: Rovdjur
·
Anläggning Vi ska lämna in ungefärlig summa till banken för lånelöfte, vad själva ridhuset kommer att gå på har vi ju på offerten. Allt övrigt kan... 2
Svar
33
· Visningar
8 772
Senast: Rimfaxe
·
Gnägg Har fått i uppdrag på jobbet att ta reda på hur mycket fukt en häst avger.... Någon här som har någon som helst uppfattning? Främst...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Lii
·
Hästmänniskan Jag har en tävlingshäst som är väldigt krävande. Om han inte rids 6 dagar i veckan minst så blir han hysterisk att rida och börjar bocka... 7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 038
Hästmänniskan Kan jag låta säljaren besikta hästen i förväg så den bara är att hämta eller måste jag vara med? (Långt att åka om den ej går igenom)
Svar
17
· Visningar
2 116
Senast: caradan
·
Hästmänniskan Får man ens det eller är det samma regler som med pass att det ska finnas innan? Hästen måste ju tilläggsregistreras inom 30 dagar så...
Svar
16
· Visningar
4 494
Hästmänniskan Jag och min syster har tillsammans en häst på foder. Vi har haft henne i ungefär ett år och fyra månader. Jag hade en period för ett tag...
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Inte första tråden i ämnet, men ändock ett så svårt beslut när det gäller en själv... Jag börjar känna att jag behöver lägga energin... 2
Svar
33
· Visningar
4 504
Senast: Twihard
·
Anläggning Hejsan! Vi anlitade ett företag i närheten att bygga paddock i somras. Vi känner dem ganska väl. De var ute o tittade och sa att den... 2
Svar
34
· Visningar
5 116
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Fick förfrågan från en tjej i stallet idag om jag kan tänkas hjälpa henne med hennes 2 hästar 3 dagar i veckan, varannan vecka, hon...
Svar
8
· Visningar
2 483
Senast: mandalaki
·
Gnägg Så fin där hon traskar runt i snön!
Svar
0
· Visningar
388
Senast: BaBoo86
·
Gnägg Kan man inte göra flätor och annat roligt så får man väl klippa henne i stället!
Svar
0
· Visningar
305
Senast: BaBoo86
·
Gnägg Hej! Sorry om jag postade detta fel, är ny här. Jag och några kompisar hade tänkt vara funktionärer på falsterbo horse show i sommar...
Svar
2
· Visningar
1 706
Senast: Isabelle145
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med... 2
Svar
38
· Visningar
3 597
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 363
Senast: Beeboppe
·
Ekonomi & Juridik Har lånat ut min häst inom en förutbestämd avtalstid med ömsesidig uppsägningstid om två månader, kontraktet är Deckemans...
Svar
4
· Visningar
1 343
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Var ute på promenad med hästen idag. På hemvägen mötte vi ett transportekipage. Det var en ganska smal grusväg med djupa diken på båda... 2
Svar
21
· Visningar
2 961
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka