Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Ekonomi & Juridik Lite kul jag läste nyss en tråd som nixehen skapat som påminde om min fråga, men jag ville bara ha lite allmänna synpunkter från er och...
Svar
4
· Visningar
1 688
Senast: sydney
·
Svar
0
· Visningar
151
Senast: flamman
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska nu i höst öppna upp en ny lösdrift där hästarna kommer ha fri tillgång på grovfoder (hösilage + halm). Har bokat ett riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Kanske lite skum fråga, men det är iaf så att min häst har varit skadad nu under sommaren och jag har rätt att få ut cirka 1000kr utöver...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: wrangler
·
V
Ekonomi & Juridik Skaffade fodervärd till mitt sto i maj 2010 där fodervärden hade förköpsrätt vid försäljning, priset stod i kontraktet. I maj 2011... 2
Svar
37
· Visningar
4 189
Senast: Sammet
·
Anläggning Har ni någon belysning på nattetid i era stall eller ute vid ligghallar eller i lösdriften? Vad har ni för erfarenheter, trivs hästarna...
Svar
10
· Visningar
4 653
Senast: Hambo
·
Ekonomi & Juridik Vi har hittat en gård som vi är mycket intresserade av att köpa - om allting känns rätt efter visning och prat med bank förstås...
Svar
7
· Visningar
2 289
Senast: devere
·
Hästmänniskan Tjena alla, var ute och sprang igår, snubblade och trampade ned fel och har nu SVINONT:crazy: inte vrickat vristen utan smärtan sitter...
Svar
4
· Visningar
1 892
Anläggning Ja jag undrar hur hörännerna ska vara utformade för nutidens väder? Här där jag bor så byggde min morfar ladugården -56 då hade man ju...
Svar
11
· Visningar
1 705
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan Den träder i kraft 19 januari 2013. Man ändrar att på B-kort med en komplettering på körprov få köra kombination som väger upp till 4,25... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 931
I
Anläggning Hej.. Jag hade halm i min lösdrift förra året, men läste någonstans någon som hade grovt grus i botten och ett tjock lager med...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: IrishCobTinker
·
Anläggning Vad finns det för plus och minus med att kompostera i gödselhögen efter hästarna (torvströ tänkt att använda som jördförbättringsmedel)...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: a1agnlju
·
Svar
0
· Visningar
102
Senast: PetraN
·
Anläggning Hej skulle behöva hjälp med att fundera ut vad jag behöver för att bygga vindskydd.... ska göra det själv,och behöver all hjälp jag...
Svar
3
· Visningar
3 780
Senast: kisse
·
Anläggning Hej, Vi ska flytta till en gård i november, verkligen min drömgård som vi får hyra på obegränsad tid av min sambos chef till ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 110
Senast: rebus
·
Ekonomi & Juridik jag och en till funderar på att starta eget företag. Vi kommer samarbeta med han som har stallet vi kommer jobba för honom och få ta in...
Svar
15
· Visningar
1 469
Ekonomi & Juridik Hade en nära väns häst på inridning hösten 2010-våren 2011 och fastnade otroligt för henne. Då var hon otroligt trevlig att ha och göra... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 708
Senast: Monifa
·
Anläggning Hur förbereder ni era ridhusunderlag (kallridhus) för vintern för att undvika dammning och frysning? Salt självklart (magnesiumklorid...
Svar
3
· Visningar
2 201
Senast: Fredag
·
A
Hästmänniskan Hej! Jag vet inte vad jag vill få ut av den här tråden, vill väl mest höra om någon har liknande problem och hur ni isf hanterar...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V