Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vet ni hur det är med muntliga avtal? Jag har min häst utlånad till en mor och dotter då jag precis fått barn. Och vi hade sagt att dom...
Svar
9
· Visningar
1 565
Senast: moon
·
Hästmänniskan Ska börja tömköra min häst nu i höst/vinter och håller på att vänja han med gjorden,var tredje gången han hade på sig den i dag. Han...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: Ingridl
·
Svar
0
· Visningar
147
Senast: happyrider
·
T
Hästmänniskan Min älskade kallblodsvalack fick tyvärr åka till de evigt gröna för snart ett år sedan. Jag har en häst på gården som jag inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: iNHALE
·
T
Hästmänniskan Har en vän till mig som går i tankar på att sälja sin D-ponny och köpa en "problemhäst" hon hittat. Ponnyn är väldigt trevlig med en... 2
Svar
21
· Visningar
2 587
Senast: Mixess
·
Hästmänniskan Jag ringer säljare. Hittat fin häst jag vill köpa åt mig. Vi pratar i telefon, mailat lite innan. Säger att jag gärna vill köpa dem och... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 387
Senast: Flavor
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Behöver motivation eftersom det är många kg att gå ner. Vill gå ner i vikt för att kunna rida igen. Småtjejerna rider på ridskola och...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: mysko
·
Hästmänniskan Hej! Funderar lite på hur ni som rider utan hjälm (regelbundet?) tänker? Vad är orsakerna? Jag är absolut inte emot det men jag är... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 248
Senast: Miloni
·
Hästmänniskan Hej igen! Är det fler än jag som har slappat till sedan förra utmaningarna och behöver ta nya tag? De hägrande 70kg känns för... 58 59 60
Svar
1 195
· Visningar
92 743
Senast: anglahund
·
R
Hästmänniskan Tänkte på en rolig sak när jag var ute i stallet... Jag hade väldigt mycket armmuskler utan att träna. Eftersom att jag är en hästtjej...
Svar
9
· Visningar
2 573
Senast: pinky
·
T
Ekonomi & Juridik Alla ni som har tillgång till ridhus, vad betalar ni för denna lyx? Betalar ni helår/halvår, för ryttare/häst (hur många... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 426
Senast: MonteRose
·
Hästmänniskan Satt och funderade på försäkringar. Har ni alla era hästar försäkrade? Om inte, varför? Ingen av mina hästar är i daxläget värda... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 141
Ekonomi & Juridik Ny börjar en ny termin på landets alla ridgymnasium. Undrar lite hur man bedriver det systematiska arbetsmiljöarbetet på många av...
Svar
11
· Visningar
1 673
Senast: Bowman
·
D
Anläggning Håller på att bygga nytt stall och ska göra en ordentlig skötselplats med bra ljus så att det duger åt hovslagare och veterinärer och...
Svar
11
· Visningar
1 797
Senast: Dinosaur
·
Z
Hästmänniskan Hej Jag ägde ett varmblod förut som blev stulet och sedan slaktat... Tror många här har hört historien förut, jag verkar inte vara... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 427
Senast: ZandraBson
·
Anläggning Ska ev. köpa en traktor imorgon. En Volvo T21. Någon som har erfarenhet av sådana? Misstänker att de inte är så jättestarka mn...
Svar
2
· Visningar
928
J
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min sambo har precis köpte en mindre hästgård, där det finns 4-5 stallplatser. Tanken och drömmen är väl att jag senare...
Svar
2
· Visningar
1 023
Hästmänniskan Jag undrar just det, är det någon som har erfarenhet av att importera häst från Lettland. Jag har hittat en väldigt fin som jag är...
Svar
2
· Visningar
2 810
Senast: sona
·
F
Ekonomi & Juridik För ca 2 år sen hämtade vi upp en travare som ägdes av A men skulle köras in och tränas av oss (B). Då var det inte skrivet något papper...
Svar
6
· Visningar
2 395
Senast: Zony
·
Hästmänniskan Hej, Ifall tråden hamnat fel så ber jag om ursäkt. Oj var ska man börja i alla frågor. Jag har ridit större delen av mitt liv men... 2
Svar
26
· Visningar
5 017
Senast: Chine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V