Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är det någon här som går någon utbildning på Strömsholm? Mvh Tora
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: karmandi
·
L
Anläggning Hej! Vet att det finns en hel del trådar om helinackordering, men känner fortfarande (efter många timmars läsning) att jag behöver lite... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 819
Senast: CiderGirl
·
Anläggning Vi har en gammal ladugårdsbyggnad som ska byggas om till stall. Väggarna är murade med tegel o sen putsade. Tyvärr är den i väldigt...
Svar
0
· Visningar
1 432
Senast: Minnie
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket spån - räknat i inplastade hårdpressade balar - går det i normalfallet åt per dag åt en stor häst i box ca 10m2 om hästen...
Svar
10
· Visningar
1 608
Senast: bapro
·
Hästmänniskan Vad hade ni valt: a) jobba 65% med två helger i rad. På helgerna är det heldagar 8-20. Bra schema ifall man har häst. Lite möjlighet... 2
Svar
21
· Visningar
2 791
Senast: Liten
·
Anläggning Vi håller på att bygga upp ett foderskjul inför vintern så att hästarna kan få det lite torrt och snöfritt samt fri tillgång på halm och...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Kookaburra
·
Hästmänniskan nu har jag snart haft min häst i 2 år, och ja har fortfarande stora frågetecken angående hennes brännmärken på halsen.. det sitter... 2
Svar
20
· Visningar
4 783
Senast: sillys
·
S
Hästmänniskan Är det en myt att kvinnor som rider har svåra förlossningar? Bör man sluta rida när man är gravid, pga det? 2 3
Svar
56
· Visningar
10 280
Senast: tinissen
·
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att min man fyller 40 snart. Både jag o döttrarna är hästgalna. Min man är inte superintresserad men inte anti heller...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Ginne
·
Ekonomi & Juridik För någon vecka sedan fick jag höra att man inte skulle importera unga hästar (i detta fall handlade det import från om USA, men jag...
Svar
10
· Visningar
1 417
Senast: Niki
·
Hästmänniskan Vet inte om denna tråd är ok men jag provar iaf. På väg till Alcudia, Mallis. Finns det ngt bra ställe där att rida på? Hittade ngn stor...
Svar
1
· Visningar
1 246
Hästmänniskan Situationen lyder som följande: Står i ett större stall, fram till jul. I detta stall trivs hästen okej, inte lika mycket som i...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Patrici
·
Anläggning Vi har ingen möjlighet att ha en slang kopplad till ett vattenkar vintertid då det är lång sträcka innifrån mjölkrummet där pumpen...
Svar
10
· Visningar
1 803
Anläggning Vill gärna ha ärliga svar och erfarenheter ang. för och nackdelar med utebox. gäller engelska uteboxar, och strömedlet är spån...
Svar
4
· Visningar
2 902
F
Ekonomi & Juridik Skriver under anonymt nick, annars blir det för uppenbart vilken ridskola jag menar. Det är så här att det finns en ridskola där jag...
Svar
6
· Visningar
2 347
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Idag hände något väldigt tröttsamt som jag och mitt ridsällskap beslöt oss för att anmäla. I alla de åren som man har sysslat med... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 868
Senast: bouclé
·
Anläggning Dvs en dränerad sandjord där man låter grässvål vara kvar och bara toppar med sand, se Ridsportförbundets tips. Jag vet att flera...
Svar
5
· Visningar
1 664
Senast: bambi82
·
Anläggning Jag har blivit lycklig ägare till utrangerade lyktstolpar av VV, och tänkte sätta dom som belysning till ridbanan :banana: Men jag blir...
Svar
7
· Visningar
5 737
Senast: Scata
·
Ekonomi & Juridik Jag och min karl är spekulanter på ett fint hus med tillhörande ladugård. Utrymmet och höjden är mer än nog och allt är i jättefint...
Svar
5
· Visningar
6 540
Senast: anjescka
·
Gnägg Shelby på inridning! =)
Svar
0
· Visningar
139
Senast: SofieL