Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej, Ifall tråden hamnat fel så ber jag om ursäkt. Oj var ska man börja i alla frågor. Jag har ridit större delen av mitt liv men... 2
Svar
26
· Visningar
5 017
Senast: Chine
·
  • Låst
Hästmänniskan Jag och en kompis (kört sin häst till mig) skulle rida ut en runda tillsammans idag för första gången. Min pålla på fyra år har jag haft...
Svar
3
· Visningar
1 510
Senast: mysko
·
Anläggning Undrar om ngn vet hur det är med detta? Kan jag strö stalosan utan att döda mina kära maskvänner?
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: Novalisa
·
K
Anläggning Jag håller på att planera för att sätta upp ett vindskydd åt mina hästar. Jag undrar ifall någon som har erfarenhet kring detta kan ge...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: Kambra
·
Ekonomi & Juridik Kan ni ta kort på era höhäckar och beskriva för och nackdelar med dom? Jag har fått tag i en person som kan svettsa åt mig, så skall...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Vad inkluderar ni i begreppet kallhyra? Ingår någon service (typ påfyllning av vatten)? Om lösdrift, vad inbegriper det? Och hur...
Svar
9
· Visningar
1 755
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Hej! Jag har några gånger när ja ridit kännt att de "bränns" under fotsulorna precis där man har stigbyglarna. Är det någon som har...
Svar
14
· Visningar
3 613
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Nu var det länge sedan vi hade en sådan här tråd. Har det kommit upp något nytt på marknaden som gör det möjligt att ge hästen full... 2
Svar
37
· Visningar
4 166
Ekonomi & Juridik Hur bekämpar man kardborrar och slånbärsbuskar en gång för alla??? Kardborrarna har jag provat att gräva bort men det blir bara fler och...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan I mitt stall, som är en föredetta ladugård, så är väggarna kalkade för många, många år sedan. Så det är inte särskilt vitt där inne...
Svar
19
· Visningar
13 517
Senast: Minstral
·
Anläggning Jag läste på Hippsons hemsida ett reportage om en anläggning som i sitt ridhus har engelsk sand, två sorters fibrer och vaselin...
Svar
3
· Visningar
2 045
Senast: Rimfaxe
·
Hästmänniskan Ettårig distansutbildning på Dingle naturbruksgymnasium. Någon som tänkte söka? Det verkar vara en ny utbildning och senaste ansök är... 2
Svar
34
· Visningar
4 598
Anläggning Jag skulle vilja ha tips och råd om vad tänka på gällande att byggaom gammal lada/stall till ett godkänt stall. har köpt en gård med...
Svar
5
· Visningar
3 528
Senast: Dinosaur
·
M
Hästmänniskan Orkar inte mer.... Första juni fick jag in 2 sommarhästar på mitt bete, Hon som kom med hästarna ägde dom inte det gjorde en annan, fick... 2
Svar
24
· Visningar
4 395
Hästmänniskan Första ska jag förklara hur allt gick till. Förra söndagen tog jag och stallkompisen en ridtur ihop. Båda hästarna gick lugnt och... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 496
Senast: _Amazing_
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs... 2
Svar
28
· Visningar
3 437
Senast: Korven
·
C
  • Låst
Hästmänniskan Läste på min facebooksida att Gwendolyn Gregorio som äger stuteriet Falkenhorst i Tyskland hittat ett dött föl i hagen som blivit slagen...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Mary91
·
Anläggning Hej Jag gjorde en ridbana på min nya gård förra året. Ordentligt från grunden, lejde en grävmaskin som grävde bort all matjord, la...
Svar
5
· Visningar
2 066
Senast: bapro
·
Ekonomi & Juridik Min fråga är hur många hästar man kan sälja/förmedla per år som privatperson utan att skatta för det? Vet att det finns någon regel för...
Svar
13
· Visningar
2 556
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Får en stallägare/tränare höja månadskostnaden utan att säga till i förväg? Vad gäller. :confused:
Svar
6
· Visningar
1 771
Senast: fleur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka