Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik Är stallägare & har 6 inackorderingar funderar på att stå för hö´t & vill att mitt stall ska ha fri tillgång. Undrar om någon har tid &... 2
Svar
26
· Visningar
2 864
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Man hör ibland att hästen har nerv. Ja, vad menar man egentligen då? Vad lägger du i det begreppet?
Svar
11
· Visningar
4 115
Z
Hästmänniskan Hej. Jag skall snart åka till Island på ridresa, vi ska rida ca sex timmar om dagen i fem dagar. Min fundering är vad jag behöver ha med...
Svar
17
· Visningar
2 064
Senast: Kilauea
·
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Mirifax
·
K
Hästmänniskan Hej! Jag har nyligen flyttat från Stockholm till Skåne och jag planerar nu att anlägga en ridbana på den nya gården. Där jag tidigare...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: sassiball
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni det upplagt, antingen ni som hyr ut eller hyr stallplats där hö eller hösilage ingår? Vi har i år tagit eget hö och...
Svar
19
· Visningar
2 655
Senast: lillsyrran
·
Ekonomi & Juridik Sitter och funderar på hur pass torrt man kan lyckas få hösilage på bara 2 torkdagar väderprognosen ser ut enl följande huggdagen...
Svar
3
· Visningar
1 445
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Satt och funderade nu när det ser ut och bli så att vi både kommer att pressa hösilage och halm samma dag. Pga av lite medhjälpare och...
Svar
11
· Visningar
3 432
Senast: gylle
·
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Fannih
·
I
  • Låst
Hästmänniskan Skulle gärna veta vilka hästhållnings lagar som gäller idag. Om någon skulle kunna ge mig en länk eller liknande :) Tack på förhand :)
Svar
1
· Visningar
963
Senast: kryddan
·
Ekonomi & Juridik Har funderat på att dela av hagen (inom hagen). Vad är lämpligt avstånd att ha mellan själva delningen (vill helst ha dubbla staket)?
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har blivit sambo och flyttat en bra bit ifrån hästen (ca 4-5 mil tror jag de blir) så de är för...
Svar
11
· Visningar
1 863
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hejsan! Börjar läsa till hästterapeut i augusti och lite nyfiken om det är några andra här som ska läsa då? :D
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: Nila
·
Hästmänniskan Idag ca klockan nio fick mitt älskade hjärta somna in. Vi åkte till kliniken och givetvis skulle han inte gå på transporten med detsamma...
Svar
15
· Visningar
2 088
L
Hästmänniskan Jag är 21 år och har ridit sen jag var liten, fram till kanske 4 år sedan. Efter det har jag endast ridit sporadiskt och mest bara skött...
Svar
11
· Visningar
2 405
Senast: Lavinia
·
Z
Hästmänniskan Hej! Jag har blivit erbjuden att ta över min kompis Arab som dom inte kan ha kvar. Där skon just nu klämmer är att jag bor i Uk fram... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 103
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Nu är det så att jag länge har drömt om egen häst men börjat tänka om och kanske skaffar foderhäst istället, till att börja med. Dock...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Behöver lite idéer angående eventuell planlösning på stall, gärna med smarta idéer och lösningar för att göra det praktiskt och...
Svar
13
· Visningar
3 223
Anläggning Jag ska hjälpa till och fräscha upp och måla två uteboxar i stallet. Utvändigt är de röda, skulle tippa att de är falurödfärg typ...
Svar
11
· Visningar
2 996
Senast: labb
·
Gnägg e:Calido-Little Q-Racot u: Riga (stostam 46)
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Rifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10