Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är på g att köpa häst och har lite funderingar. Hästen är försäkrad sedan tidigare, hur enkelt är det att ta över den? Är det bara att...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Bluefish
·
Ekonomi & Juridik Hört att det finns ett minimum krav på hur länge hästen får stå i box/dag. Letat och letat men lyckas aldrig hitta det igen. Någon som...
Svar
7
· Visningar
6 963
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Kom ingen hovslagare idag... mitt sto har typ 1 mm sko kvar och ena bak börjar glappa.. Jag bokade tid med de andra i stallet tills...
Svar
10
· Visningar
2 168
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan Köpte för 2 år sedan en 13-årig valack, okänd härstamning, lite som ett projekt. Hästen var enormt spänd och känslig för allt, men jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: boccia
·
Hästmänniskan Är i full gång att leta häst :love: Nu har jag några frågor angånde att besikta hästen före köp. Ska man alltid besika en häst...
Svar
18
· Visningar
11 263
Senast: JossanW
·
Ekonomi & Juridik Hoppas detta är på rätt tråd! Jag har nyligen startat en affär där jag säljer begagnade rid och sport utrustning.Har fått in mest...
Svar
4
· Visningar
1 450
Senast: KungTulle
·
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Bonneville
·
Ekonomi & Juridik Fick i dag räkningen på ägarbytet,problemet är att räkningen är dansk,och ska alltså betalas i danska pengar,kan man bara räkna om och...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Fibusen
·
T
Ekonomi & Juridik Vilket län har mest hästintresserade människor tror ni? Ifall man tänker bedriva någon verksamhet med att hålla kurser och lektioner...
Svar
12
· Visningar
1 681
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2010 flyttade jag till ett stall med fullservice, förutom lunchpåsar som man gjorde själv. I januari 2011 satt en lapp i... 2
Svar
33
· Visningar
6 095
Senast: ffengvall
·
Ekonomi & Juridik I ett fodervärds kontrakt står följande : 1 månads uppsägning, i övrigt enl svensk lagstiftning ...... En god vän har en häst på foder...
Svar
18
· Visningar
1 776
Senast: Hambo
·
Hästmänniskan Är det nån som äter glukosamin mot ledvärk och stelhet? Erfarenheter? Kan det hjälpa mot ryggont tro...? 2 3 4
Svar
69
· Visningar
22 756
Senast: poloplayer
·
Hästmänniskan Hej!! Jag har planer på att hyra ut en stallplats och skulle vilja ha lite hjälp med hur mycket man kan ta i hyra. Det är ett litet... 2
Svar
20
· Visningar
14 341
Senast: Casteloro
·
Anläggning Min häst går i en medelstor hage där det växer fläckvis med renfana. Jag har i tre års tid hållit efter med lie och försökt hålla dom...
Svar
16
· Visningar
6 060
Senast: Shenzi
·
Hästmänniskan Nu menar jag alltså bolaget. Är det någon som har sin häst försäkrad där och har erfarenheter utav det? Just nu har jag hästen försäkrad... 2
Svar
26
· Visningar
4 434
Senast: mackan
·
Anläggning Stallbyggnaden består av stalldel och garagedel som är lika stora. Bredvid de två garagen finns ett stort rum utan nån direkt fast...
Svar
9
· Visningar
1 721
Senast: CK
·
M
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar kring föreningsrätt och tänkte kika om det är nån/flera här på Buke som har koll på läget. Hur hanterar man...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan I helgen ska jag titta på ett lettiskt halvblod som har vart i Sverige i 6år. Hästen har ett lettiskt pass men är det OK (giltigt) här i...
Svar
3
· Visningar
1 485
Senast: break_a_leg
·
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Zkold
·