Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Hästmänniskan
Är på g att köpa häst och har lite funderingar. Hästen är försäkrad sedan tidigare, hur enkelt är det att ta över den? Är det bara att...
Ekonomi & Juridik
Hört att det finns ett minimum krav på hur länge hästen får stå i box/dag. Letat och letat men lyckas aldrig hitta det igen. Någon som...
Hästmänniskan
Köpte för 2 år sedan en 13-årig valack, okänd härstamning, lite som ett projekt. Hästen var enormt spänd och känslig för allt, men jag...
Ekonomi & Juridik
Fick i dag räkningen på ägarbytet,problemet är att räkningen är dansk,och ska alltså betalas i danska pengar,kan man bara räkna om och...
Ekonomi & Juridik
Vilket län har mest hästintresserade människor tror ni?
Ifall man tänker bedriva någon verksamhet med att hålla kurser och lektioner...
Ekonomi & Juridik
I ett fodervärds kontrakt står följande :
1 månads uppsägning, i övrigt enl svensk lagstiftning ......
En god vän har en häst på foder...
Hästmänniskan
Nu menar jag alltså bolaget. Är det någon som har sin häst försäkrad där och har erfarenheter utav det? Just nu har jag hästen försäkrad...
Hästmänniskan
I helgen ska jag titta på ett lettiskt halvblod som har vart i Sverige i 6år. Hästen har ett lettiskt pass men är det OK (giltigt) här i...
Hästnyheter Det kan ju vara så att hennes första reaktion var att han inte skulle säljas och när hon tänkte efter så ändrade hon sig. Det är ju stor...
Skola & Jobb Det som särpräglar polisyrket är rätten att utöva våld. Det enda yrket som har den rättigheten i Sverige. Det är det som ger polisyrket...