Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
113
Senast: Zkold
·
Hästmänniskan Ni som flyttat till annan ort, hur har ni gjort med stallplats? Hur får man tag i stallägare om inga annonser finns på de vanligaste...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: Seabaz
·
Ekonomi & Juridik I måndags kväll (sent) slog vi en vall som skulle bli hösilage, när vi sedan ringde bonden igår för att få buntat och plastat idag hade...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Vi är igång med att bygga stall. Har några frågor jag måste ta beslut om. 1. Fönsterhöjd, kan den ligga på 140 cm i underkant. Själva...
Svar
2
· Visningar
2 390
Senast: Jannice
·
S
Ekonomi & Juridik Jag har en liten lösdrift där endast min häst och en annan häst går. Det funkar jättebra och de trivs tillsammans (de trivs med att inte...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: bambi82
·
Hästmänniskan Funderar på att lämna ut min mjuka, snälla b-ponny på foder. Men jag är så orolig för allt, jag vill att hästen ska bli rätt riden, rätt...
Svar
8
· Visningar
1 811
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej skulle behöva lite input på den här situationen! Jag har min häst hemma hos mina föräldrar. Det är jättepraktiskt, för att...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: Nomina
·
Anläggning Är det någon som har erfarenhet av "vindnät", tex i löstdrift eller i fönster i stallet. Jag funderar på hur hållbart det är. Och om...
Svar
16
· Visningar
4 072
Senast: Nixehen
·
Anläggning Behöver lite snabba råd angående jordning. Håller just nu på med att dra nya vattenledningar på våran gårdsplan och funderar nu på om...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: labb
·
M
Hästmänniskan Då var det då dags. Besiktning. Förhoppningarna var höga men sjönk fort. Insåg för ett par månader sedan att jag faktiskt kan ha...
Svar
12
· Visningar
2 491
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som köpt ut stolp från gammal gård eller flyttat från gård och sålt sitt hagmaterial? Stolpen är 6-8mm i diameter och... 2
Svar
27
· Visningar
3 284
Senast: Ramona
·
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Ganti
·
L
Ekonomi & Juridik Jag har planer på att anställa en utbildad hästkötare 5 dagar i veckan ( mån- fre ) i mitt stall. Hennes uppgifter kommer att vara...
Svar
6
· Visningar
3 777
Hästmänniskan vad betalar ni för ert strö? spån? Torv? Halm? st pris eller hela pallar? 2 3
Svar
43
· Visningar
7 851
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Om jag in vågar gå med på en ny avbetalningsplan till dom som köpte min häst ? Så här ligger det till: Sålde min häst på avbetalning... 2
Svar
39
· Visningar
5 873
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har länge gått i tankar om att köpa en häst.. För mig inte vilken häst som hellst utan en på ridskolan där jag rider. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 307
Senast: Allobosia
·
Anläggning vi ska bytta ett staket utmed en del av hagen, inget vanligt impregnetat till hagar utan ett målat typ som dekoration. men nu så har vi... 2
Svar
24
· Visningar
4 859
Senast: Buck
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte... 2
Svar
22
· Visningar
3 654
Senast: bigganl
·
I
Hästmänniskan Hej på er! Jag köpte hem halmpellets till min häst eftersom jag hört så mycket gott om det. Nu undrar jag vad ni andra har för märken...
Svar
9
· Visningar
1 991
Senast: Boerperd
·
Hästmänniskan Är det någon här som faktiskt driver ett hobbyföretag? :D Jag hoppas på att kunna ha ett sådant vid sidan av mina studier, men har...
Svar
5
· Visningar
2 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka