Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har precis tagit öven en försäkring på en häst som är föräkrad på sveland. Nu när ja fick papperna så står det längst ner: "Övriga...
Svar
6
· Visningar
1 677
M
Anläggning Hej ! vi har diskusioner på vårat stall om rimliga hyror Så här så det ut hos oss i dag Hyra 1300;- detta ingår box,med halm ... 14 15 16
Svar
310
· Visningar
34 911
Senast: ellipsis
·
B
Hästmänniskan Jag är sugen på en egen häst, men är osäker på om jag har de kunskaper som krävs för detta. När jag var yngre red jag på ridskola samt...
Svar
11
· Visningar
1 975
Senast: Tispe
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet när ett bete måste vara betat för att man inte ska förlora EU-bidraget? Det måste ju finnas någon datum/tidsgräns...
Svar
8
· Visningar
3 651
Senast: TinyWiny
·
K
Hästmänniskan Finns det någon lag som säger att man ska plocka bort hästbajs från vägen? Jag brukar sparka ner det i närmsta dike om det är utanför... 2 3
Svar
45
· Visningar
10 940
Senast: Qluring
·
J
  • Låst
Hästmänniskan Jag har en fråga, jag ska snart flytta min foderhäst till ett stall närmare mig. men stallägaren i fråga har djurförbud på alla... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 750
Senast: mysko
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så sålde jag min häst sommaren 2008 men på grund av diverse problem hos de nya ägarna kom hon hem...
Svar
9
· Visningar
3 282
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Numera så måste väl i princip alla inackoderingsstall ha tllstånd för sin verksamhet? Hur noga är ni när ni hyr stallplats av någon...
Svar
14
· Visningar
1 859
A
Ekonomi & Juridik Hej, jag undrar om någon kommun har regler för aktivitetsbidrag till föreningar som även främjar individuella sporter inte bara sport...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Cha9
·
S
Ekonomi & Juridik Hej Jag vet inte var jag ska placera den här tråden men jag provar här. Det jag undrar är vad som gäller i det här scenariot...
Svar
5
· Visningar
1 665
Senast: schelin_j
·
F
Anläggning Jag har en ridbana där det växer en hel del gräs, ser snart ut som en gräshage =(. Hur kan man få bort det på ett billigt sätt? Salt...
Svar
7
· Visningar
4 637
Senast: Ingridl
·
L
Hästmänniskan Igår när jag var ute på långpromenad gick jag förbi ett ställe där det var flera år sen jag gick förbi sist. Där i en hage med halvt...
Svar
18
· Visningar
2 331
Senast: ZandraBson
·
Ekonomi & Juridik Jag och min kompis har problem med grannen som bor intill vårt sommarbete. Hagen går utmed deras tomt och infart och grannen envisas... 2
Svar
25
· Visningar
4 460
Senast: Sammet
·
H
Hästmänniskan Hej Vet inte om dett inlägg hamnar rätt nu men jag provar här:) Köpte i förra veckan ett skogsstall som jag började riva lite i...
Svar
6
· Visningar
3 589
Senast: haggmar
·
Hästmänniskan Jag vet inte om tråden ligger rätt, men moderatorn får väl flytta på den om den ligger helt tokigt... :) Går det att börja igen? Nu...
Svar
10
· Visningar
7 983
Senast: Allobosia
·
Ekonomi & Juridik Har hittat en 4-årig halvblodsvalack som jag ska köpa om allting går vägen men sitter och funderar på hur ingående vet. besiktning jag...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Ingridl
·
Hästmänniskan Hej! Jag tänkte höra med er vad ni har för kunskaper om betesputs. Om man slår hagen som hästarna går i, då blir det ju färskt...
Svar
3
· Visningar
3 913
Senast: Skrotten
·
G
Ekonomi & Juridik Jag är ägare till en häst som jag har lånat ut på foder. Nu vill jag ha tillbaka min häst då jag har fått ordning på både ekonomi och... 2
Svar
31
· Visningar
6 394
Senast: Martina_m
·
Hästmänniskan Hur viktigt är det att hovslagaren är med i Hovslagarföreningen? Förr om åren, vad jag minns, tyckte många att det var jätteviktigt, men...
Svar
9
· Visningar
2 329
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring