Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Usch, sitter i ett moraliskt dilemma känner jag. Köpte en fantastiskt trevlig häst i höstas, hon är mysig och gosig. En snygg och...
Svar
18
· Visningar
4 052
Senast: miomio
·
Hästmänniskan hur fraktar man en sånn går den på ett vanligt bilsläp eller måste man ha med större traktor?! ellerh ur gör ni? 2
Svar
23
· Visningar
7 167
Senast: ciklidtrixan
·
Hästmänniskan varför kommer det aldrig :confused: Skickade in alla papper som behövdes för att tillverka pass samt registrera ponnyn, detta var i...
Svar
7
· Visningar
1 118
D
Hästmänniskan Nu undrar jag bara här. I mitt stall har vi uppsägning 1 månad. inget skrivet avtal eller liknande, har bara läst på ett papper att det...
Svar
12
· Visningar
1 516
Hästmänniskan Är det nån mer än jag som har en rosa sadelkammare?! :angel: :rofl: Skulle vara riktigt kul och höra om nån mer än jag har det. :D 3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 489
Senast: Xoya
·
S
Hästmänniskan Vad säger lagen? Standardformulering i kontrakt är ju: "För skada eller sjukdom på hästen som uppkommer under fodervärdstiden ansvarar...
Svar
13
· Visningar
2 700
Senast: zillax89
·
Hästmänniskan Skulle behöva lite tips från er. Jag brukar ta emot lite hästar på in-/tillridning och försäljning i liten skala obs har inget företag... 2
Svar
24
· Visningar
3 274
Senast: Wild Rein
·
Gnägg Min häst ligger och sover och han ler! Är han itne bara för söööt! ÄLskar dig! Kommentera mer än gärna!! Kolla gärna de andra bilderna!
Svar
0
· Visningar
130
Senast: girly
·
P
Hästmänniskan Som rubriken lyder kommer min privata häst bli ensam den 22-23 december. Jag och min familj bor på egen hästgård, vi har altid ägt 2... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 686
Senast: Panikie
·
S
Hästmänniskan Vi har ju kollat runt lite efter gård nu ett tag, och nu har DEN gården dykt upp. Den jag inte trodde fanns! Vi var inne på att köpa... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 325
Senast: Ella-82
·
Hästmänniskan Hästarna äter av barken på träden i hagen trots riklig tillgång på hösilage. Först var det almarna som rök, sen askarna och nu äter de...
Svar
11
· Visningar
2 365
Senast: ancan
·
Gnägg Sorella, Fatima och Rocky får jullunchen ute, efter härlig busridtur i skogen.
Svar
0
· Visningar
191
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag har ett litet stall jag hyr på 4 boxar. Stallet är jättefint, funktionerligt och trevligt på alla sätt och vis. Dock har... 2
Svar
29
· Visningar
3 577
Senast: jupiter-judex
·
J
Hästmänniskan Hej, hur stort och hög borde ett vindskydd vara för två hästar? Shettis och storhäst. Ska inte stå ute året runt, men min hage har inga...
Svar
3
· Visningar
1 455
Senast: vindvissla
·
F
Hästmänniskan Har just fått diagnos 5 diskbråck i ländryggen. Operation inom en månad. Hur lång tid måste man avhålla sig från ridning? Kan man säkert... 2
Svar
24
· Visningar
5 192
Senast: Zolimita
·
L
Hästmänniskan Planerar att köpa sonen en häst som han både kan rida och köra. Han är 5 till sommaren, så det blir hans första. Funderar på...
Svar
14
· Visningar
3 030
Senast: Cairo
·
Hästmänniskan En kort fråga. Kan en säljare i ett köpekontrakt skriva krav om att hästen ex måste gå på ett visst foder (även om den fysiskt sätt... 2
Svar
34
· Visningar
3 628
Senast: Prins Jordy
·
M
Hästmänniskan Vi ska bygga ett vindskydd som är 10m långt och 6m djupt. Principen tre väggar med nästan hela framsidan öppen (två portar a 3m breda... 2
Svar
34
· Visningar
3 453
Senast: ginnies
·
Hästmänniskan Någon här som vet om man behöver söka nåt tillstånd hos Polisen el. dyl för att rida eller köra med häst o vagn inne i stan? I så... 2 3
Svar
45
· Visningar
10 372
Senast: Migo
·
J
Hästmänniskan Jag har en jättefin 4:åring, som jag har ägt i 1,5 år. Han är riden knappt ett år, med uppehåll för hans sommarlov. Hel och frisk, men...
Svar
13
· Visningar
1 823
Senast: Jenny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna