Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej. Detta med stall är en hel historia i säg. :( Hur svårt kan det vara att hitta en vetig stallplats? Hur kan man tycka att det är...
Svar
10
· Visningar
1 121
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Hur går det till när man typar upp ett släp från en totalvikt på 1300 till 1500 kg? MVH, Carla (hoppas jag la tråden rätt)
Svar
9
· Visningar
8 036
Senast: sjoberga
·
M
Hästmänniskan Kan det få några juridiska följder om jag, som köpare, avstår veterinärbesiktning och skriver på att jag köper hästen i så kallat...
Svar
16
· Visningar
3 685
Senast: ako
·
Gnägg sommarbild från hagen
Svar
0
· Visningar
113
Senast: vinkelina
·
M
Hästmänniskan Jag skulle vilja höra hur ni gör med stallströet till hästen i stallhyran? Ingår det i hyran? Har ni begränsat hur mycket ni får... 2
Svar
32
· Visningar
2 683
Senast: vinkelina
·
Hästmänniskan Jag pratade nyss med folksam eftersom jag tänkte se över försäkringarna lite nu när jag köper häst. Jag frågade bla om hemförsäkringen...
Svar
14
· Visningar
1 539
Senast: Bubbla
·
T
Hästmänniskan Hejsan! Efter nyår ska jag börja praktisera i ett stall. Det är en praktik som kommer ge mig behörighet till bland annat...
Svar
12
· Visningar
1 770
Senast: thuldilull
·
J
Hästmänniskan Hej, Jag har följande klausul i mina hyresavtal: "Skulle hästen åsamka skador på stallinredning eller hagar som inte är att...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: diartistakasha
·
I
Hästmänniskan Behöver hjälp med julklappstips till mina inackorderingar. Brukar köpa julklappar runt 250:- till dem. Kommer inte på något vettig...
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: Anol
·
Hästmänniskan ska snart flytta pållan till ett stall där utsläppen går på rullande schema på morgonen. har ett jobb som gör att jag har lättare att ta...
Svar
14
· Visningar
2 457
Senast: Nethril
·
Svar
0
· Visningar
116
Senast: fijja
·
D
Hästmänniskan Om man ska ha ett läger för nybörjare, hur är det då med försäkringar? anmäler man sig " på egen risk"? Eller står jag som är ledare för... 2
Svar
21
· Visningar
3 619
Senast: älgen
·
Hästmänniskan Vi har just köpt en rulle (50 m x 20 cm x 2 mm) köldridå som ska sättas utanför ingångarna till vår lösdrift. Givetvis så saknas det...
Svar
11
· Visningar
1 950
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan funderar på att flytta hästen då hon inte riktigt trivs i stallet (värkar det som) stallet är ganska stökigt, är en ridskola med många...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: marshall
·
Hästmänniskan Vi byggde -99 boxar i en fd maskinhall med betonggolv. Vi har i 2 omgångar fräst räfflor i golvet men det hjälps inte.. Golvet blir... 2
Svar
30
· Visningar
5 294
Senast: Hammond
·
M
Hästmänniskan Vad är skillnaden mellan ridledare och ridlärare??:crazy::confused:
Svar
1
· Visningar
754
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Nu är jag verkligen det, och med all rätt. Om ni inte vill läsa på massa gnäll så ska ni nog inte öppna tråden för jag är så upprörd så... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 878
Senast: Favina
·
Hästmänniskan Jag undrar om det finns ngt som man kan sätta in i ett stall för att minska fukten. Eftersom det är skitväder ute hela tiden och stallet... 2
Svar
25
· Visningar
5 973
Senast: jupiter-judex
·
Hästmänniskan vi kollar på gårdar och har varit och kollat på två gårdar med ridhus. tyvärr har husen på dessa gårdar varit för små och isf blir det...
Svar
17
· Visningar
2 172
Senast: sweet_extraa
·
Hästmänniskan Min dotter klagar på att hon blir "nypen" i vaderna. Det händer såklart bara då hon rider i lågskor. Vad beror detta på? För långa...
Svar
19
· Visningar
2 671
Senast: Annika Källse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka