Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Alla vet ju att valpar inte ska ha motion men ibland behöver man ju gå en liten bit trots allt. Om valpen blir trött i benen är det ju... 2
Svar
20
· Visningar
8 492
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Ursäkta min urkorkade fråga, men vad/hur gör man om man är publik på en (stor) hundutställning? "Kan" man ens vara det eller är det...
Svar
15
· Visningar
5 472
Senast: Grana
·
Hundhälsa Jag blir så trött, finns det någon där ute som vet varför tikhelvetet (ursäkta ordval) kissar när hon får mat? Jag har testat allt, vi... 2
Svar
25
· Visningar
5 346
Senast: Sol
·
Övr. Hund Jag insåg precis att det skiljer mängder på mina hundars försäkring. Blandrasen har förvisso inget livvärde, men kostar blott 987kr/år...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Finns det fler än BoT's ? Syrrans hund blev överkörd för någon månad sedan och fick då uttänjda ledband eller liknande runt hasen. Var...
Svar
1
· Visningar
1 022
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för att DSG är rasen för oss. Nu återstår bara att välja om vi ska ha en tik eller en hane. Hunden kommer...
Svar
8
· Visningar
5 843
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras "Så här står det i SKK CS protokoll nr2-2013: CS noterade informationen. Överenskommelse mellan SKK/SBK och Försvarsmakten gällande...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Huset är väldigt tomt då vi vart utan hund i snart 3 månader... Kommer inte bli en hund än på att tag, men jag gillar att vara...
Svar
19
· Visningar
3 874
Senast: Mona
·
Övr. Hund Nu vill jag vara lite förutseende här... :p Jag ska köpa en mindre hund inom en snar framtid, och jag vill ju inte ha en skällig hund...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: pulkaskurk
·
Hundavel & Ras Hej allihop! Jag skrev en rastråd för några månader sedan som fick fin respons. Poängen är: h*llskotta vad svårt det är att bestämma... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 032
Senast: cherie
·
Hundavel & Ras Jag och sambon funderar på hund. Min aussie togs bort för en månad sen och det är bara att inse, en gång hund alltid hund. Vi kan inte... 2
Svar
26
· Visningar
4 582
Senast: Amk
·
Hundhälsa Ar det inte det ena, sa ar det det andra. En av grabbarna har da och da varit latt halt pa ett framben. Sant som gatt att tillskriva... 2
Svar
33
· Visningar
5 029
Senast: Bewildered
·
Övr. Hund Jag har en hyresfastighet där hundar är välkomna både att bo och hälsa på. Förstås finns tydliga regler om hundägaransvar och att alla... 2
Svar
24
· Visningar
5 251
Senast: ch791022
·
Q
Hundhälsa Idag var vi på återbesök på djursjukhuset i Hbg och skulle få svar på biopsierna från mage och tarm på min 2-årige hund. Veterinären såg... 2 3
Svar
55
· Visningar
49 796
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Hej! Jag tar mer än gärna emot tips på hur jag ska få min 5-månaders valp lugn när jag tar bort fästingar! När otygen satt sig...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Hund Jag passar mina föräldrars hund ibland men lämnar jag honom ensam en längre stund så skäller han i ett tills jag kommer hem igen...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Csillag
·
Övr. Hund Efter att ha följt en diskussion på ett annat forum som rör vinthundar och bristen på passivitetsträning inför jaktsituationer så är jag...
Svar
8
· Visningar
2 903
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Hejsan! Just nu känner jag mig desperat och alla tips och hjälp är välkomna! Efter att ha varit tvungna att avbryta kollen av... 2
Svar
36
· Visningar
10 357
Övr. Hund Ni som redan har haft hundar, och därmed har provat det här med ensamhetsträning redan... Om ni hade fått en ny hund idag, hur hade ni... 2
Svar
22
· Visningar
3 699
Senast: Rufss
·
Hundhälsa Har era valpar utvecklats mycket från 6mån och uppåt? Tycker min unghund är så smäcker, han är precis lagom i hullet dvs varken smal...
Svar
12
· Visningar
5 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka