Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund :(Jag är trött o less på folk som inte lyssnar på djuren o dess ägare. Jag förstår att en del blir bitna, fast de själva inte förstår...
Svar
8
· Visningar
1 457
Senast: kitty79
·
Hundhälsa Vi har haft extrema åskväder här i Östergötland sen ett par dagar tillbaka och för min ena hund innebär åska = döden ungefär :cool:. Han...
Svar
13
· Visningar
2 134
Senast: yennork
·
Hundavel & Ras Vilken av dessa hundraser anser ni bäst som första hund? Alltså bland annat en lättlärd och oftast med bra temperament? Skriv längst... 2
Svar
22
· Visningar
3 261
Senast: Home
·
Hundhälsa Har ju min lilla skrutt som blev 6 månader i förra veckan. Nu har jag sett att han ibland (inte alls ofta, men ibland) har som två...
Svar
15
· Visningar
19 061
Senast: Lupin
·
Övr. Hund Vilka ska dit o vilka dagar? :) Jag o min Rottis pojke ställer på Söndagen, hoppas på lite konkurrens denna gång :p
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Izzie
·
Övr. Hund Nån mer än jag som tycker att det är fel att dom inte får ställas ut? eller får dom det :confused: Det är väl också en schäfer... 2
Svar
38
· Visningar
10 654
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Mina pojkar 9 mån resp 9 år är rätt nyligen inklickade. Jag vill att de ska bjuda på beteenden så jag klickar på allt de gör. Och de...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: hastflicka
·
S
Hundhälsa Hej! Vi har en ungersk kuvasz tik som är 4 år. Hon är jätteglad mot mej, min sambo och våran snart 2 år gamla dotter. Men sedan en...
Svar
13
· Visningar
1 700
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Fortune fick en propp (tromb) i ryggmärgen förra veckan. Veterinärerna tror att hon kan bli helt återställd och hon är redan nu mycket...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: FannyoArre
·
Övr. Hund Min valp/unghund har börjat kissa inne igen. Jag har ansett att hon i det stora hela varit rumsren då det inte hänt något inne på flera...
Svar
13
· Visningar
20 600
T
Hundavel & Ras Vad är skillnaden mellan en Svensk Lapphund och en Tysk Spets (Mittelspitz)? Alltså mest temperament och skötsel tänkte jag på. ;)
Svar
2
· Visningar
756
Senast: bellabus
·
Övr. Hund Stämmer det att man måste ha tillstånd och betala in en avgift till länstyrelsen (?) för att få använda blod vid spårandet istället för...
Svar
10
· Visningar
1 083
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Hur lång tid brukar det ta innan ens MH kommer upp på avelsdata? Vem är det som skickar in till SKK, brukshundsklubben eller? Vi...
Svar
9
· Visningar
2 893
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Anmäler ni båda raserna samma dag och hoppas att de inte går samtidigt (och om de gör det, konstaterar att ni kastat pengar i sjön) -...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras de smartaste och de dummaste hundarna :angel: "Hundarna som är smartast.... 1. Bordercollie 2. Pudel 3. Schäfer 4. Golden... 2
Svar
36
· Visningar
4 174
Senast: Michis
·
Övr. Hund Vi har en omplaceringshund som nyss fyllt 1 år, vi har haft henne sen i februari. Hon älskar oss i familjen och vi får göra vad vi vill...
Svar
5
· Visningar
1 070
Hundavel & Ras En sund ras, korthår, ståndöron, inte för liten, inte för stor. Ska användas inom detta, ju högre upp på listan, desto mer av det...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Minerva
·
Hundhälsa Nu är det så att det är något konstigt med agnes bakben. Hon sträcker inte ut dem bakåt utan trampar på in under sig istället. Andra... 2
Svar
24
· Visningar
6 889
Senast: Fragile
·
C
Hundhälsa Vår hane har börjat med ett beteende han aldrig tidigare haft. Han går nämligen till kattlådan och äter upp kattavföringen och detta... 2
Svar
38
· Visningar
3 677
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa I måndags kväll åt våran mops 2/3 av ett paket mariekex som han tog när vi var mindre uppmärksamma. I onsdags fick han kraftig diarré...
Svar
2
· Visningar
3 221
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025