Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Har en konvalecent (ledinflammationer) som behöver lite aktivering av de små grå. Nån som har tips på bra "konster" eller små tricks man...
Svar
4
· Visningar
1 523
Senast: twinstar
·
Y
Träning Jag undrar hur mycket ni hanterar era föl? Leder, borstar, binder upp??? Har ni vant av dem? Hur gamla är de?
Svar
17
· Visningar
1 973
Senast: semlis777
·
S
Ridning Rider då och då med stångbett och kompletterar då med ridkapson, vilket jag inte alls gillar. Min häst spänner nacken och håller emot...
Svar
10
· Visningar
3 243
Senast: Spider84
·
I
Träning Någon som har tips på olika trix man kan träna med sin häst? Såg en jättebra hemsida förut men kan inte hitta den! Sen vill jag ha tips...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: Heero
·
A
Träning Jag har ju köpt mig en Nordsvensk av brukstypen (men lättare typ). Han är så envis, vill inte gå dit jag vill osv. Han vänder o "kryper...
Svar
7
· Visningar
1 467
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Träning \'\'Nybörjare\'\' Jag har tänkt börja med nh nu och jag undrar om ni vet någon bra hemsida man kan kolla in som ''nybörjare''??
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: Razor
·
Träning Har en 12-årig fjordvalack som köptes i maj i år. Innan dess har han mer eller mindre bara gått i hagen i några år och inte haft några...
Svar
7
· Visningar
1 449
Senast: aiquen
·
T
Träning När jag ska gallopera på min häst (dock inte när jag rider ut, bara när hon jobbas) dyker hon! Hon kör ner huvet så långt hon kan. Det...
Svar
7
· Visningar
2 648
Senast: Lena_B
·
Träning Han är 18 och har aldrig betäckt förut :confused: Däremot har han alltid varit hingstig och gillat ston. Jag kan inte gärna dela på dem...
Svar
14
· Visningar
2 346
Senast: Carolrita
·
Träning Jag ska hämta en liten en snart och resan kommer att ta ca 6-7 timmar. Ska man köra smalt eller brett? Fastsatt? Eller kanske helt lös...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Nafayette
·
Träning Hur många här inne har koll på de lagar och bestämmelser som finns angående detta ämne? Som t.e.x att det ska finnas strö i transporten...
Svar
5
· Visningar
1 472
Z
Ridning Med anledning av en annan diskussion. Har hört om fler och fler som har börjat använda SP istället för kapson. Vad är det stora...
Svar
9
· Visningar
2 058
Senast: sissu
·
K
Träning Ska åka med min fyrbente vän på kurs nästa helg och är nu lite fundersam över själva transporten - har aldrig varit "ansvarig" själv...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Elric
·
B
Träning Någon som vet vart man hittar hur mycket vikt max som kan anses är lämpligt till olika raser ?
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: Bratt
·
Ridning Nu vill jag också lära mig! Vad tittar ni efter, och hur skiljer ni det som är "rätt" från det som är "fel"? (Är medveten om att...
2
Svar
25
· Visningar
4 479
Senast: moli
·
P
Träning Har lite funderingar kring det här med transportering av hästar. Det är så att jag har alltid fått lära mig att en ensam häst bör stå...
Svar
19
· Visningar
1 891
Senast: maximilia
·
U
Ridning Det kommer ibland trådar där man hamnar på diskussioner om hur illa det står till med alla "barockryttare" som på olika sätt gör fel -...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 626
R
Träning *suck*...köpte en shettis hingst för ½år sedan, han var inte tränsvan osv. utan allt det har jag skött själv vilket har gått super bra...
Svar
6
· Visningar
1 471
Senast: Shettisar
·
Träning Mitt lilla tvååriga sto longerar jag i kapson, hon lyssnar till röstkommandon. Jag leder och hanterar och sköter. Har ännu ej haft på...
Svar
17
· Visningar
2 003
Senast: ProffeLoff
·
Träning Hur får man lite stil på hästen även om man rider med långa tyglar? Jag rider min enbart på långa tyglar och sidepull, vi har alltid...
Svar
4
· Visningar
1 298
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp