Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Hej! Jag har en dotter på snart 10 år och som går i ridskola. Då jag själv tyvärr inte gick i ridskola som barn så är allt "nytt" för...
Svar
19
· Visningar
2 071
Senast: Safir74
·
Ridning .. eller två! ;) Jag kom på igårkväll när jag skulle somna efter ett tokbra pass med hästen att jag har ett stort svart hål i den...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Ettie
·
E
Ridning Hej, jag har ett haflinger sto på 8 år på foder som tidigare gått med sin mamma i hela sitt liv. Nu har vi problemet att det går inte...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: iNHALE
·
Ridning .... är inget som mitt nya fullblodssto har lust med! Jag har precis börjat rida henne och skrittar o travar bara. Hon har gått löp...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: Tajger
·
Ridning När vi väntade på vår måttbeställda sadel så red dottern i över 2 månader barbacka mest hela tiden. Hon blev faktiskt ganska...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Harbor
·
Ridning Jag har en fråga när det gäller åringar. En åring som är väldigt välutvecklad (kallblod), är det en fördel eller nackdel? Hur resonerar ni?
Svar
5
· Visningar
989
Ridning Letar ny ponny till pojkarna och nu har jag två stycken ponnyer på gång. Båda är mycket trevliga och ligger i samma prisklass. Ponny... 2
Svar
23
· Visningar
2 605
Senast: Mysaan
·
G
Ridning Hur resonerar ni angående detta: att en häst är blöt av regn och som ska ridas med sadel? Själv rider jag inte då utan låter hästen... 2
Svar
25
· Visningar
4 682
Senast: kryddelydd
·
L
Ridning Jag har en fråga. Vad tycker ni känns bäst att rida med? Ett sidepull träns eller ett vanligt träns med bett? Själv har jag nyligen...
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: lenoreberglund
·
  • Låst
Ridning Hur vanligt är det med framåtvinklade stångbett? Med lyftande tyngdpunkt, eller hur man bäst beskriver det. :angel: Söker man bara... 2
Svar
31
· Visningar
3 487
Senast: Immer
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle sätta tråden men det är inte ett problem utan mer ett för mig annorlunda beteénde som jag undrar om...
Svar
6
· Visningar
1 419
Senast: worthless
·
Ridning Jag bor i ett björntätt område och nu har det tydligen "flyttat in" en stor björnhane där jag brukar rida. Så börjar undra hur man...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·
Ridning Vet inte om jag placerat tråden rätt, men är ny här;) Min nya häst är extremt duktig i hoppningen(bara 5 år) och har verkligen...
Svar
17
· Visningar
2 333
Ridning Snälla hjälp mig !! Har ett problem, iaf som jag tar upp nu ;) Det är min sits, o då speciellt underskänkeln..Den lixom flaxar när...
Svar
17
· Visningar
2 831
Senast: diabla
·
Ridning Lägger den här då jag tror jag kan få mest svar, är det fel så flytta den. Kan någon svara på om man hålmässigt kan ha Comforts...
Svar
4
· Visningar
1 530
Senast: Spirit
·
Ridning Hej! Nu har jag funderat på denna sak länge men inte kommit fram till något bra. Om man är ute och rider i tex skogen, hästen börjar...
Svar
15
· Visningar
1 772
Senast: Home
·
J
Ridning Tänkte dressyra lite på en äng nu under helgen. Men ja undrar tkr ni ja ska slänga på brodd eller går det utan? Det är torrt och lite...
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: JenniiePersson
·
M
Ridning Mitt fullblod hoppar superbra och fungerar utmärkt att träningshoppa och idag var vi iväg på både hans och mins första hopptävling. Det...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: Magnum
·
Ridning Har en 6 årig appaloosa/fjording. Härlig combi va, som vi har haft sedan hon var 4 år. Riktig raring:d Saken är den att hon har svårt...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: anciplanki
·
L
Ridning Hej! Jag har en häst på 8 år som är svårlastad. Hon går upp på rampen utan problem med frambenen, men när hon väl står där, kollar hon...
Svar
9
· Visningar
1 704
Senast: claire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka