Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Hade ingen aning om var jag skulle sätta in tråden. Så tog bara här, hoppas det går bra? Men är tretton och har ridit i tre till fyra...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: Rider
·
M
Ridning Jag har precis fått hem min star trekk espaniola (köpte den begagnad, jätte fin!). När jag provade den på Soraya verkade den dock vara...
Svar
9
· Visningar
2 591
Senast: suberdoo
·
Ridning Hejsvejs Min häst brukar stanna ibland när vi rider ut ensamma, bara lixom stå still och stirra. Det spelar ingen roll hur mycket... 2
Svar
30
· Visningar
3 097
Ridning Ännu en tråd om ridtravare och galopp, jag vet :grin: men det här funderar jag över: Pärlan har ju svårt med höger galopp p.g.a att han...
Svar
16
· Visningar
1 922
Senast: Ms_Antrop
·
Ridning Hej! Kan en vuxen (169 cm, 68 kg) rida en c- eller D ponny:confused:? Nu är det ju meningen att dottern ska rida mest men jag vill oxå... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 309
Senast: Fannih
·
Ridning Jag har haft en unghäst i ungefär 6månader. I början så gick hon väldigt bra och hon tog ett jämnt bra stöd på bettet. Men nu har det...
Svar
15
· Visningar
1 381
Senast: mackan
·
Ridning I mitten av Augusti ska jag hämta hem min häst som varit på inridning i 3 månader. Jag har ingen passande sadel hemma som hänger och...
Svar
5
· Visningar
1 343
Senast: Messy
·
Ridning Var ute och motionerade dotterns häst idag och upptäckte att en hel del av de (skogs-) vägar som syns på kartan och även på...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Popcorn
·
Ridning Alltså jag har världens hemskaste problem. Efter två år i hoppspecialen på ridskolan, så har jag fått hemsk sits. Men det värsta är, jag...
Svar
6
· Visningar
1 603
A
Ridning Hej, Det är så att innan jag hade mitt avbrott i ridningen för c 3-4 år sedan så var jag medryttare på ett 5årigt halvblods sto...
Svar
14
· Visningar
2 432
Senast: alegria
·
Ridning Då jag alltid bott i huvudstaden har stallen jag ridit i många ggr legat så till att det blir en del sträckor som rids på asfalt. För...
Svar
18
· Visningar
3 242
Senast: Pancakes
·
Ridning Jag är medryttare på en häst som jag varit nu i snart en månad och håller fortfarande på att lära känna henne. Hon är ett svenskt... 2
Svar
26
· Visningar
7 464
Senast: maoulina
·
Ridning Min kuse har börjat konstra lite vid tömkörning och ridning i paddock. Det han gör är att han bryter ut (mot höger) och blir lite...
Svar
0
· Visningar
942
Senast: Tagliabue
·
Ridning Mitt sto är väldigt flockbunden! Detta är stort problem! Jag har haft henne i ca en månad nu och det går knappt att rida själv. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 459
Senast: kryddelydd
·
M
Ridning Har en äldre häst här i stallet nu som ska börja igångsättas igen. Han är totalt omusklad, överlinjen dålig och har underhals. Han har...
Svar
1
· Visningar
1 816
Senast: IngelaH
·
A
Ridning Hejsan, nästa vecka ska jag ner och hjälpa en vän med sin häst. Hon har inte haft tid med hästen då hon jobbar mycket och den har nu...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: iNHALE
·
H
Ridning Nu står jag med lite beslutsångest och skulle behöva råd angående kapsonköp. Jag har kommit såpass långt i min akademiska skolning med...
Svar
7
· Visningar
2 109
Senast: bigganl
·
A
Ridning Jag har en Quartersto på 20 år, som har stått ett bra tag nu och inte blivit riden alls. Minst ett år om inte längre, en tjock mage har...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Lager
·
L
Ridning Jag har ridit sen jag var liten, de första åren på ridskolor av varierande kvalité sedan på kompisars och mina egna mer eller mindre...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Lager
·
Ridning Jag har åter igen fått problem med min häst. När han kom till mig så backade han i rally fart så fort han vart "rädd" för något. Envis...
Svar
18
· Visningar
2 062
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka