Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Fick idag höra det uttalandet. Ska komma från en veterinär, men det är andrahandsuppgifter så vet inte exakt vad som sagts. Hästen det...
Svar
19
· Visningar
3 443
Senast: Cornelia
·
Träning En häst som inte står still vid uppsittning, utan börjar gå iväg så fort man sätter foten i stigbygeln, ibland redan när man bara lyfter...
Svar
8
· Visningar
7 809
Senast: Jojo
·
Hästhantering Hejsan, ska ev. åka och provrida en 6årig Valack som är import ifrån Holland som kom till Sverige för ca 3-4 veckor sedan (står hos... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
18 809
Hästhantering Hej! Jag hoppas att det finns några härliga människor därute som kan komma med lite tips och råd till mig :) jag har lånat en...
Svar
19
· Visningar
1 775
Senast: Liten
·
Ridning Ni som har linjegångare, hur har de fungerat under ridning? Blir problemet med att få plats mindre när de börjar jobba med ryggen och gå...
Svar
15
· Visningar
3 921
Senast: bizzy
·
Ridning Hej, jag behöver tips,idéer och tankar om hur jag lätt kan bygga muskler på mitt Varmblodssto..! Hon kan inte så jätte mycket är en...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: bizzy
·
Hästhantering Hej, jag fick hem min unghäst för lite mer än en vecka sedan och nu börjar han få riktigt tråkigt i hagen. Han biter på allt han kommer...
Svar
5
· Visningar
1 384
Senast: axel
·
Ridning Har hittat en runda i skogen som jag gärna hade velat rida. Problemet är att vägen (en skogsväg/grusväg) på ett ställe går väldigt nära... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 788
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Vi köpte en unghäst för lite mer än ett halvår sedan, ett stort fullblod. Det har varit mycket träning ang. hanteringen av...
Svar
7
· Visningar
1 850
Senast: Esset
·
Hästhantering Hej har ett sto som är mycket elak i boxen hon har alltid bakåtstrukna öron och ser elak ut hon hotar ochså. Vet ej varför hon är så...
Svar
18
· Visningar
2 320
Senast: annie_cool
·
Ridning Då tänker jag i första hand på åt vilket håll ni sätter första foten i stigbygeln? Bakåt, framåt eller inåt mot hästen? Jag tittade... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 722
Hästhantering Hej! Jag har precis fått hem en unghäst (arab, 1 1/2 år) som är väldigt ohanterad. Jag kan komma den nära, klappa och sätta på...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästhantering Hej alla hästmänniskor! Jag undrar om ni lika ofta som jag tänker på hur många dressyrryttare och andra ryttare påstår sig rida sina... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 319
Senast: IngelaH
·
Träning Men frågan är var? Hästen jag rider är mjuk, välriden och välutbildad, och jag har inte hört något av ägaren att hon skulle vara...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Bison
·
Ridning Det börjar bli dags för mig att köpa en ny häst och jag går i tankarna om att eventuellt importera en häst från Holland. Jag har ingen... 2
Svar
39
· Visningar
14 336
Ridning Hej! Är 13 år och har hela mitt liv velat rida (kan börja gråta när jag ser eller tänker på hästar:o), men först nu har jag börjat kämpa... 2
Svar
21
· Visningar
2 345
Senast: Wendy1000
·
Ridning Har lite frågor om ridskolor :) Någon som vet någon bra lite mindre ridskola i XXXXXtrakten? Vad brukar man göra på första lektionerna...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: AlvaT
·
Hästhantering Hej! Har ett hysteriskt problem som börjar bli så jobbigt att jag inte ens vill se åt hästarna .... Har lite problem med... 2
Svar
35
· Visningar
3 586
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! Sugen på att skaffa foderhäst nästa år, är det för tidigt att börja leta nu? Tänkte isåfall ta hem den i maj och ha den i ca 4-5...
Svar
1
· Visningar
409
Senast: WBanna
·
Hästhantering Såg frågan på ett annat forum och tyckte den var intressant. Finns det hästar som helt enkelt inte kan tränas till att bli användbara i... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka