Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Blev inspirerad av en annan tråd där jag skrev om min rädsla när hästen sticker iväg med en, och även när den inte gör det :) För då kan... 25 26 27
Svar
539
· Visningar
61 420
Träning Har nyligen köpt en häst som tidigare tydligen tricktränats att stegra sig med ryttare på ryggen. Detta är nu något hon kan ta till när...
Svar
10
· Visningar
1 407
Senast: Minsans
·
Träning Jag brukar hålla ridlektioner för ett barn på ca 7 år och snart är det sista lektionen och då vill jag hitta på något lite roligare. Har...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Fairy94
·
Träning Hej undrar baa vad ni gör om er häst inte lyder tacksam för svar;)
Svar
14
· Visningar
2 110
Senast: mamman
·
Hästhantering Behöver råd då jag snart tappar hoppet om min häst., köpte mitt fina halvblodssto på 11 år för snart två månader sen det gick bra i...
Svar
14
· Visningar
3 131
Senast: supersonic
·
Träning Jag är lite nyfiken på hur ofta ni aktiverar era treåringar. Hur ser veckorna ut? Hur ofta, hur länge och vad gör ni? Rider/tömkör/annat? 2
Svar
33
· Visningar
2 992
Senast: Trissa
·
Hästhantering Har en 3,5 årig hingst som ja skulle behövt lite tipps o ideer för att få till. Rider/kör för fullt funkar superfint lättlärd o mjuk i...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: fallan17
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 990
Träning Hej! vill någon vara väldigt snäll och förklara varför och hur hästen spårar? Jag har inte fått någon bra förklaring på detta. Hur...
Svar
2
· Visningar
2 900
Senast: Grazing
·
Ridning Hej alla människor - jag vill jättegärna få lite hjälp av er.. Jag trillade av för drygt 1-2 veckor sen och jag satt aldrig upp direkt...
Svar
6
· Visningar
1 502
Senast: Nepeta
·
Ridning Det är nu dags att sätta igång mitt sto efter en lång vila (skada dräktighet etc). Hon har varit avställd sedan april 2013. Efter...
Svar
17
· Visningar
6 068
Senast: tolksele
·
Träning Går det hand i hand ? Eller kan en häst ha fina magmuskler men usliga ryggmuskler ? Och hur bygger man bäst upp mag- resp ryggmuskler...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Fenestra
·
Ridning Hej! Det är såhär. Jag ska nu bli medryttare och börja rida en 12-årig varmblodstravare några gånger i veckan. Jag "test red" henne för...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Nepeta
·
Träning Hej! Hur värmer ni upp era hästar? Värmer ni upp på olika sätt inför hoppning och dressyr? Vad funkar bäst på era hästar? Berätta... 2
Svar
26
· Visningar
2 202
Senast: KrullTroll
·
Ridning Hej! Jag skulle tycka det var jätteroligt att träffa några utav er här på Buke, samt era hästar. Alltså att man anordnade någon sorts...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: cajo1312
·
Träning Kändes ju otroligt dumt att hoppa ett så brett och djupt dike utan någon ansats nästan, och ren tur att ingen häst bröt ett ben eller... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 024
Senast: Marvin
·
Träning Red lag häromåret och fick då rida för lagets tränare. Den här tränaren rider själv GP. Hon jagade mig runt halva Småland. -Säger du GÅ... 2
Svar
22
· Visningar
2 178
Senast: Gimlan
·
Hästhantering *Långt inlägg* Nu behöver jag er hjälp. Jag är så ledsen just nu. Mitt sto har sparkat min valack ganska så rejält. Inget som kräver... 2
Svar
20
· Visningar
3 430
Senast: Aslan
·
Ridning Hejsan, Hur viktigt är det för er att ni får en wow känsla när ni provrider? Jag skulle iväg och provrida en riktigt fin häst och såg...
Svar
19
· Visningar
1 984
Senast: Gnapp
·
Hästhantering Jag skulle så gärna vilja kunna lasta hästen själv.Men hur farao får man pållan att stå kvar medan man krånglar fast bommen? Tror det... 2
Svar
37
· Visningar
2 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka