Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej Rider en travare (som ska vara travhäst, tävla som det) som har svårt att böja sig i vänster varv. Vill ha tips på bra övningar att...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Nocturne
·
Hästhantering Hej! Jag har en shettis som jag har lärt "stegra" på kommando sen nåt år tillbaka och det gör hon så fort jag säger till henne, men jag...
Svar
6
· Visningar
1 148
Senast: Gladflicka
·
Hästhantering Jag har sett att man på travare ofta sätter fast grimskaften i övre ringarna. Jag vet att det är praktiskt för dom när dom selar på, men...
Svar
12
· Visningar
1 719
Senast: MM
·
B
Hästhantering Var ute och red idag med två andra från stallet. När vi var på väg hem träffade vi på en stor älg. Den ena ryttaren skrek "hoppa av... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
23 556
Senast: Knasibas
·
Ridning Hej alla! Efter många år inom hästvärlden har jag äntligen kommit till en punkt där jag har möjlighet att förverkliga en barndomsdröm... 2
Svar
27
· Visningar
5 084
Senast: Ketrawzc
·
H
Träning Hej! Min häst är om möjligt stelare än en pinne i sina sidor. jag försöker att ha som regel när jag rider, att aldrig rida längs med... 2
Svar
27
· Visningar
21 428
Träning Finns ju hästar som man kallar stjärnkikare eftersom de går med huvudet högt, högt, högt. Jag har motsatt problem. Ny häst sen 2,5...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: ridtravare
·
Ridning Har ett litet problem med min 21-åring. Han vill inte trava i medlut, och då menar jag inte nerförsbackar (det provar jag inte ens) utan...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: godishanna
·
Ridning Funderar på hur andra gjort som bytta inriktning på sitt hästeri? Har från början varit "fälttävlansryttarna" men är nu dressyrtant med...
Svar
11
· Visningar
1 706
Senast: Nielaa
·
Ridning Hejsan! Min islandshäst är extremt känslig för insekter (nästan sommarexem-känslig) och varje gång vi rider ut är insekterna en plåga...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Hej! Min häst har plötsligt börja bete sig lite märkligt på uteritt. Hållit i sig 5 dagar i rad nu. Hon stannar så fort det kommer ett...
Svar
18
· Visningar
1 644
Senast: AliceZeta
·
  • Låst
Ridning Hejhej, jag ska bli fodervärd och hittat en häst som verkar perfekt. Det är ett varmblod på 158 i mankhöjd. Kan jag som är 173 och väger...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: hier
·
Träning På ett ungefär bara? 20-25 minuter, är det rimligt? Jag ska skaffa ridhuskort till hösten och har två ridhus att välja mellan. Det ena...
Svar
19
· Visningar
4 252
Senast: niikon92
·
Ridning Hej! tänkte höra vad ni rekomenderar för bett till min fjord-valack som har börjat dra iväg när vi galloperar på uteritterna. idag går...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Min medryttarhäst är en kallblodstravare som lätt går upp i stress. Jag har jobbat med honom i ett år nu och vi har gjort enorma...
Svar
12
· Visningar
1 793
Senast: holymary
·
Hästhantering Är väldigt förtvivlad just nu, min fina häst är inte sig själv längre.. Vi flyttade till ett nytt stall tillfälligt för ca en månad... 2
Svar
28
· Visningar
5 469
Senast: Cornelia
·
Träning Hej jag behöver lite tips och idéer om hur jag kan lära mitt 8 åriga Varmblodssto att ta gallopp fattningar osv.. Bra övningar? Tips...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: vildros
·
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 208
Senast: Luff
·
Hästhantering Det har ju varit extremt varmt och är det fortfarande och kommer att fortsätta med detta. HUr gör ni med era hästar när det är så här... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 384
Senast: Tippie
·
Träning Dottern är dryga 171 cm och vill ju helst rida ponny, men det ser bara konstigt ut, hennes långa ben når halvvägs ner på ponnyernas ben... 2
Svar
25
· Visningar
3 005
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka