Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Pga all hetta i sommar har hästen ridits mest ut i lugnt tempo. Nu tycker jag hon börjar se väldigt " kantig" ut över korset.Borta är... 2
Svar
29
· Visningar
2 673
Senast: Nielaa
·
Hästhantering Är medryttare på ett 5-årigt sto. Damen i fråga är så snäll och vänlig och vill alltid göra rätt. Framför allt är hon väldigt rädd om... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 058
Senast: AliceZeta
·
Hästhantering Hej ! Fundering o Tipps ! Har en unghingst 3 år. Han har jag kört in med alla sorters redskap. Går otroligt bra. Accepterar o är lyhörd... 2
Svar
27
· Visningar
3 572
Senast: axel
·
Träning Jag har hört att ridskolor lär ut barn på fel sätt bara för att få spara på hästarna. Och att dom lär ut lärarna att dom inte ska ge... 2
Svar
32
· Visningar
3 634
Hästhantering Jag har suttit och skummat igenom tidigare trådar om lastträning och fått fram bra tips på själva lastträningsmomenten, men det som inte... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 087
Träning Har ni några tips på hur jag börjar lägga upp arbete på ridbana på en 7-åring som mest är skogsriden? Jag tänker korta pass i främst...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: fejko
·
Träning Hur vänjer jag bäst min häst vid hårt underlag? Mitt mål är att kunna rida ca 1 h på asfalt och grusväg i varierande fart. Hur lång tid...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: Trott
·
S
Ridning (Vet inte om denna tråd hamnade rätt nu men hoppas det.) Jag skulle vilja ha in alla möjliga förslag till vad man kan hitta på på ett...
Svar
5
· Visningar
3 027
Ridning Hej alla! Jag rider en dponny som är helt underbar på alla sätt och vis. Men, när man rider i grupp t.ex. lektion vill hon alltid gå...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Karre
·
Hästhantering Hej! Min ponny är helt okomplicerad i all hantering utom när det kommer till att sko bakhovarna. Framhovarna går alltid helt utan...
Svar
11
· Visningar
3 050
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Jag provred en häst igår (tanken är att den ska bli min skogsmulle). Den var jättetrevlig på alla sätt och vis. Jag gillar den...
Svar
10
· Visningar
1 780
Senast: Buck
·
Ridning Som jag ju skrev i en annan tråd ( som ju spårade ur om sommarbetets vara eller icke vara....) har hästen tappat muskler bak. Hur få...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Grazing
·
Ridning Jag har en häst på 6 år.. 170 cm hög, å lång å kraftig hela han.. fredriksborgare. jag undrar bara lite hur mycket han bör gå i veckan... 2
Svar
36
· Visningar
3 041
Senast: Lobelia
·
Ridning Är ponnymamma nu för tiden! Har tävlat hoppning hela mitt liv men inte ridit de senaste 7 åren. (Är över 30!) Har en son som rider, han...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: Billy
·
Hästhantering Hej, Vill gärna ha tipps hur man får sin häst att vilja komma till en när man skall hämta henne ur hagen. På sistone när jag går mot...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Ginne
·
Hästhantering Som hästmänniska ser man ju ibland andra hantera/arbeta häst på ett sätt som helt främmande för en själv. Nu menar jag inte situationer... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 865
Ridning Hej! Jag har nu två hästar som emellanåt bråkar med munnen vid ridning. När jag rider på kort tygel rycker och drar de för att slippa...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Jettan
·
Ridning Har en häst med mycket motor, lite väl mycket ibland. Men är alltid kontrollerbar och aldrig dum förutom på uteritter när vi ska...
Svar
18
· Visningar
1 897
Hästhantering Jag behöver lite akuta råd. Min häst har varit svårlastad det senaste året, och jag har kommit fram till att det troligast är själva... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 767
Senast: Korven
·
Träning Hej! Jag funderar lite på dethär med formen. Hästen jag rider trivs utmärkt med att jobba i låg form, dock är det inte alltid lika...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka