Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har på senare tid fått bekymmer med att lasta min häst. Det känns som att jag har testat alla möjliga grejer, det känns som att jag... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 115
Senast: lil-sis
·
Träning Jag kanske har missat om det finns en sån här tråd redan.. Men jag vill höra och se från er som hoppar med tyngre hästar, typ... 2
Svar
20
· Visningar
7 616
Senast: KrullTroll
·
Hästhantering Vill ha lite tips på hur man kan aktivera en senskadad häst som kräver mentalt jobb? I dagsläget får hon inte gå så mycket. Till och...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Perla
·
Ridning Min häst har väldigt svårt att stå still när man sadlar eller bara ska stå still för att tex korta/länga stigläderna eller när man...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: mackan
·
Hästhantering Vår 3-åriga ponnyvalack har blivit jätte hingstig de sista två veckorna. Han går ihop med ston. Han stegrar sig mot dom och försöker...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Barnen tjatar på att få rida och sköta en häst och min är för stor, för grön och för pigg för dem så jag funderar på en ponny till dem...
Svar
17
· Visningar
2 461
Senast: prallan
·
Ridning Här omdan bockade min häst av mig rejält i samband med hoppningen. När jag hade ramlat av berättade dom som kolla att hästen hade kollat...
Svar
11
· Visningar
1 525
Senast: cambodia
·
Ridning Hej! Jag började på ridskola sent, när jag var 15 år. Jag är idag 17 år, så till hösten har jag ridit på ridskola i 2 år. Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 055
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Som rubriken lyder, hur gör ni? T ex häst som är rädd för vattenpölar och liknande, har ni tränat bort det eller struntar ni i det... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 616
Hästhantering Heeej, har börjat hantera en 2årig varmblodshingst nyligen och han har världens personlighet. Han är alert och intresserad vad man... 2
Svar
27
· Visningar
2 570
Senast: yttre
·
Ridning Ridbanan vi fått tillgång till har tyvärr inte det optimala underlaget. Det består av sand typ och hästarna sjunker ner. Tungjobbat med...
Svar
10
· Visningar
2 122
Senast: Novisis
·
Ridning Jag rider en 10-årig islänning. Han har ett par gånger när vi rider i skogen gett ifrån sig ett tjut, bockat och sticker iväg i full...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: jis
·
Hästhantering Hej jag har inget aning om var tråden ska ligga så någon får gärna flytta den;) Min fjordings man är hemsk. Den är stubbad och cirka 6-8...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Myrten
·
Ridning Hej! :) För ungefär tre veckor sedan släppte jag min häst på bete. Men förra veckan red jag honom endast tre gånger, uteritter:o Min...
Svar
8
· Visningar
1 967
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag vet att det redan finns trådar kring denna fråga men jag frågar ändå! Jag har nu hand om ett 18 årigt sto i stort sätt varje...
Svar
10
· Visningar
3 279
Senast: ameo
·
Hästhantering Har skummat igenom forumet och tror mig hitta NH fantaster och "vanliga hästmänniskor" härinne. För egen del så sållar jag mig till de...
Svar
3
· Visningar
996
Hästhantering Om man ska köpa två hästar så är det ju svårt att hitta båda två exakt samtidigt. Oftast hittar man väl den ena först och sen kan det ju... 2
Svar
20
· Visningar
12 073
Ridning Gällande ridning och underlag försöker jag följa riktlinjerna att variera underlag så mycket som möjligt. Jag varierar mellan ridhus...
Svar
8
· Visningar
2 537
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både... 2
Svar
22
· Visningar
3 864
Träning Hej! ;D Har för ett tag sedan tagit en nordsvensk/ardenner - korsnings valack på foder. Var inte direkt planerat, utan hade snarare... 2
Svar
23
· Visningar
7 072
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka