Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej jag kollade på en film för några dagar sedan. Den handlade om en flicka som blev bästa vän med en häst och då menar jag inte "jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: Hetla
·
Ridning jag hoppar inte min häst själv av olika anledningar men har en tjej som hoppar honom en gång i veckan nu har vi gjort så att vi gör lite...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: vildros
·
Ridning Vi ska anlägga en liten grusad parkering på vår tomt. Området blir 16 x 16 meter och underlaget vad man förväntar sig av en parkering... 2
Svar
32
· Visningar
2 624
Senast: Karma
·
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 749
Senast: holymary
·
Hästhantering Så för någon dag sedan var jag ute på en promenad när jag plötsligt får syn på en ponny, typ shettis, som traskar ut på vägen. Jag går...
Svar
17
· Visningar
2 018
Träning Jag har ett sto f-10 som gnisslar tänder vid ridning. Hon började med gnisslandet redan som 2-åring när hon fick bett i munnen för... 2
Svar
23
· Visningar
4 249
Senast: Novali01
·
Ridning Jag är så OTROLIGT sugen på en mini shettis och undrar lite om jag är redo att ta ansvaret. Jag kan börja med att berätta om mig...
Svar
16
· Visningar
2 722
Ridning Nu har jag skrivit om tre gånger. Nöjer mig med att fråga er alla, tvivlar ni eller har ni tvivlat på era kunskaper i ridningen? Kan ju...
Svar
6
· Visningar
1 174
Senast: Billy
·
Träning Nu blev jag förvirrad. Har läst olika om att rida t.ex i skritt. Å ena sidan att det är så bra t.ex vid uteritt och bygga upp hästen (...
Svar
8
· Visningar
1 703
Senast: nullo-modo
·
Ridning Jag har länge och väl funderat på hur jag ska göra. Jag har gått på ridskola från jag var 7-14, idag är jag 23. Därefter har jag ridit...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: Squie
·
Träning Hej allihopa! Jag har försökt hitta svar på mina frågor men det är så mycket och svårt att sätta korta ord på så jag frågar nu alla er...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: em-pirre
·
Träning Jag går i funderingar på att ta upp skolridning igen till hösten. Rider idag i skogen med medryttarhästen 3 dagar i veckan, och har så...
Svar
17
· Visningar
6 570
Senast: mamman
·
Hästhantering igår när jag kom till stallet så ser jag att en liten c-ponny står uppbunden i sin box, med träns och bett. Ett balsnöre har bundits... 2
Svar
26
· Visningar
4 966
Senast: Moonchild
·
Hästhantering Min häst är orädd mot allt! Hon smiter ur hagen även fast det finns ström och hon har fått stötar men har ändå ingen respekt mot tråden...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Aliche
·
Ridning Jag har rider en 8 årig häst som är helt underbar åt en ägare som inte hade tid att rida han längre som jag har ridit i några månader...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: SannaF
·
Ridning Hejsan! Jag är 12 år och har snart ridit i 4,5 år. Mina föräldrar är inte hästvana men mamma är villig att hjälpa mig och kan lite t.ex...
Svar
11
· Visningar
1 283
Ridning För ett tag sen fick jag en rejäl utskällning av markägaren för att jag red i vallen. Nästa gång blir jsg anmäld. Problemet är att min...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: sassiball
·
Hästhantering Min häst måste ha skydd i hagen nu på sommaren. Vet inte alls vad hon gör men hon får hemska sår på bakbenen vilket medför ärr som inte...
Svar
3
· Visningar
789
Ridning (Lägger jag den här tråden i fel forum får moderator gärna flytta på den!) Hej, Jag har flyttat till Göteborg över sommaren för jobb...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Grazing
·
Ridning Jag är medryttare på ett fullblod som jag har börjat tömköra lite. Ibland brukar jag sätta innertömmen genom bettet och sedan till... 2
Svar
29
· Visningar
4 778
Senast: Lucifero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka