Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag vet inte hur jag ska komma vidare... Har en häst som ute är världens ängel, lydig, glad och med på noterna hela tiden. Rider i alla...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: Bison
·
Träning Hej! Vi har köpt en ungponny 5år, valack , importerad från Irland. Han är en trevlig kille , dock hemskt beroende av våran andra ponny ...
Svar
13
· Visningar
1 716
Senast: ankic
·
Hästhantering Hej :) Vad tycker ni om att man endast har uppbindning i box med egen belysning, regelrätta mått och utomhus? Som vid verkning osv. Bara...
Svar
14
· Visningar
1 683
  • Låst
Träning Här är en liten dressyr-film på Lux som jag glömt att lägga ut. Jag fick agera ryttare på träning då min syster inte kunde. Det är... 68 69 70
Svar
1 389
· Visningar
132 255
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har ett extremt ranghögt sto som skall gå på sommarbete där det även kommer att gå ett annat väldigt ranghögt sto. De gick...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: mackan
·
Hästhantering Blev precis medlem här så är inte riktigt med på noterna.. Men jag tänkte iallafall fråga er en sak. Har ni varit med om någon av de... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 103
Senast: Maqurell
·
Ridning Hästen har vilat 2 veckor (bete dygnet runt) då jag varit sjuk. Ska börja rida igen tänkte jag och funderar då på om hästen behöver ngn...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: Cilva
·
Hästhantering Har köpt ponny till döttrarna och det är en riktig drömponny men vi kommer få åka lång väg att hämta hem pållen. Ca 65 mil (känns långt...
Svar
17
· Visningar
1 124
Senast: Korven
·
Träning Jag har en 4 årig valack som är under inridning, eller han kan ridas i alla gångarter vid det här laget och är väldigt lugn och trygg...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej! Hästen jag har på foder är inte jättemycket hanterad tidigare så jag har fått börja om lite. Varje gång jag ska rida så börjar hon... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 908
Senast: annie_cool
·
Träning Kan någon vara snäll och berätta lite för mig om att rida hästen i lång och låg form? Varför ska man/ska man inte göra det? När ska man...
Svar
12
· Visningar
7 149
Senast: Deimion
·
Träning Hej! För ungefär 2 veckor sedan köpte jag ett 5 år gammalt sto som i stora drag är väldigt mycket av ett projekt. Hon har inga muskler... 2
Svar
27
· Visningar
2 649
Senast: skuggi
·
Hästhantering Har ett mycket stort och allvarligt problem men min häst som är mycket svår att lasta hon vägrar att gå in oavsett hur man gör man...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: annie_cool
·
Träning Jag har en häst som är 20 år gammal och ca 1,76 cm hög. för ca ett halv år sedan så sträckte han ut yttreböjseanan fram, veterinären var...
Svar
3
· Visningar
595
Ridning Min 3,5-åring älskar att rida. Hittills har hon åkt på ett 166 cm högt halvblod, där hon har bra balans i skritt, hon kan start och...
Svar
12
· Visningar
4 275
Senast: Sandra78
·
Ridning Hej! Hoppas kunna få lite feedback här! Har en tid letat sällskap till min nordis. Nu har en 11-årig varmblodig valack dykt upp, han...
Svar
8
· Visningar
1 050
Hästhantering Hej min fjording går ute på sommarbete just nu och har gjort det i snart en månad. Hon har bara blivit tjockare och tjockare och jag kan...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: lil-sis
·
Ridning Jag är långt ifrån en så skicklig ryttare som jag vill vara, tränar regelbundet för dressyrtränare och får nya uppenbarelser hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej. Har en häst som jag haft lite mer än 1 vecka och den är jättesnäll i hanteringen. Quartervalack på 7år, är inriden men inte så mkt...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: IsabelleC
·
Hästhantering Vi har enny flock i stallet. 2 valacker och ett sto. Min valack gick med stoet först och det gick jättebra, inga hingstfasoner alls. Sen...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Smulan7510
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka