Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Asså nu har de slagit mej en fråga i huvudet.. i vissa annonser står det ju "i tävlingskondition", men vad menas med de? Vas kan man...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: Stopek
·
Träning Hur mycket ledarskap har det att göra med egentligen? Måste hästen se en som ledare, eller iaf ha respekt för en, för man ska kunna...
Svar
12
· Visningar
919
Senast: suisyola
·
Träning Vad anser ni om den? Bra dålig? Varför?
Svar
4
· Visningar
772
Senast: suisyola
·
Ridning Släppte ihop min hingst och mitt sto (dräktigt), i ridhuset för nån dag sedan. De har gått ihop tidigare och trivs så bra ihop att jag...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Sammet
·
K
Träning Hej! Undrar om det är någon som har någon åsikt beträffande att ta ur mellanväggen i hästtransporten när man bara har en häst i. Ska... 2
Svar
32
· Visningar
1 763
Senast: Superbiddi
·
F
Ridning Hej! Det är så att jag funderar på at köpa en kallblodstravarhingst som jag ska rida western/akademiskt med. Han är godkänd för alla...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: anhe
·
N
Träning För ett tag sedan köpte jag en i princip totalt ohanterad unghäst. Jag löslongerade henne i roundpen och när hon såg påmig lät jag...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: judy
·
Träning Nu vet jag inte hur jag ska göra längre. Min häst är rädd för att hoppa men tycker, när hon väl vågar, att det är väldigt roligt...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Splittan
·
S
Träning Problem: Hästen hamnar bakom hand emellanåt (obs, inte bara bakom lod utan riktigt bakom hand utan kontakt med handen) Historia...
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: Sax!
·
B
Ridning Hur lär man en häst skolorna ovan mark som tex capriole? Jag började fundera på detta efter att ha sett Levade och jag har sökt lite på...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: via
·
Träning Heter det så?? Den får ligga här för det har med hantering att göra. Min unghäst, född och uppvuxen hos mig, har alltid...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Bubblie
·
Träning Hej allihop! Min syrra har en häst som är helt :eek: när det kommer en traktor eller liknande med släp,alltså stora brummande...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Snobben
·
R
Träning Har precis köpt en ny häst som tyvärr har några små ovanor. Jag har tränat lite NH med honom och det fungerar otroligt bra. Tyvärr är...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Superbiddi
·
Träning Jag har ingen slö häst, men jag skulle vilja ha en. I alla fall för ett tag. Nån som har en slö häst som skulle kunna ge tips? ;)
Svar
2
· Visningar
910
Senast: mian1
·
N
Träning Hur får man en travhäst att galoppera från skritt,istället för trav? Testat med skänklarna ena fram andra mer bak och tryckt men...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: Nadin
·
D
Träning Hej, det är så att vi börjat hänga på våran ungponny, gick ganska bra, men han vill inte att man sitter på honom, vill skall förtsätta...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: Pansi
·
Träning Jag trodde min förra häst var höjden av hets, men nya fodervärds damen är snäppet värre. En nordis på fem år, som aldrig gått lopp... 2
Svar
22
· Visningar
1 768
Senast: vovicockokanon
·
B
Ridning Jag var i helgen på min första clinic och min första riktiga kontakt med akademisk ridkonst. SÅ spännande!! Vad har ni i detta forum...
Svar
18
· Visningar
2 419
Senast: fio
·
Ridning Håller just nu på och funderar en hel del kring skänkelvikning, eftersom mina två tränare har väldigt olika åsikter om dess vara eller... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 713
Senast: Jessica
·
Träning när ni rider ut i skogen rider ni då med era normala läder?? eller har ni kortare/ längre? hamnade i en dispyt med en tjej i stallet... 2
Svar
32
· Visningar
2 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka