Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Har tänkt ge kompisen en ridlektion på min ponny. Har en egenutbildad c-ponnyvalack på 8 år. Han är väldigt snäll och lättriden...
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: bigganl
·
Hästhantering Vi fick hem en ny häst som kom med diverse problem. Hon hade hemska låsningar och spänningar i kroppen, tandproblem ect. Allt är nu...
Svar
11
· Visningar
3 257
Senast: Reykur
·
Träning Hej! Det är såhär att mitt engelska fullblod på 5år har väldigt konstig galopp, den är jätte svår att sitta ner i. Det blir liksom att... 2
Svar
26
· Visningar
3 995
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej. Vet ju att man ska injicera hästen i en triangel i halsmusulatur, men vad händer om man injicerar utanför triangeln, eller rättare...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag tycker vi som tricktränar ska ha en tråd, där vi kan tipsa och hjälpa varandra framåt. Själv har jag en treårig morganvalack som jag... 6 7 8
Svar
159
· Visningar
29 050
Senast: Ottilia
·
Ridning Har hört nu många som sagt att man ser (på stillbilder) på kotorna fram och bak hurvida hästen bär sig bra eller inte, att kotan bak är...
Svar
11
· Visningar
2 436
Senast: mackan
·
Träning Vi ska eventuellt börja rida en unghäst som är 4, fyller 5 på vintern. Har inte riktigt info om vad den kan och undrar därför vad de bör...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: Murray
·
Träning Som rubriken antyder, ar det nagon som vet de engelska termerna for foljande ord: Hjälper -aids (tror jag?!) Skänkelvikning Fram- och...
Svar
15
· Visningar
13 216
Träning Jag har ett litet problem. Jag har ridit i flera år på ridskola men aldrig lyckats ramla av, jag har varit nära på att göra det några... 2
Svar
22
· Visningar
3 245
Hästhantering Har kollat på jordbruksverkets hemsida men kunde inte hitta om det fanns några regler om när man tidigast kan vänja av föl. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
14 902
Senast: Masse
·
Ridning Jag känner mig just nu som den enda vuxna i världen som vill börja träna voltige :( Jag har ridit större delen av mitt liv men känner...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: tjoeptjoep
·
Ridning Jag rider och tävlar en äldre häst som senaste halvåret fått för sig att den inte vill vara ridhäst mer utan står på bakbenen mest hela... 2
Svar
39
· Visningar
6 766
Senast: Snowball
·
S
Träning hejsan ...är det nån här från umeåtrakten som har skickat sin häst på inkörning ??? å i såna fall vars??!..intresserad av att höra era...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Lundqviiist
·
Hästhantering Har dagens problem. Har ett treårigt sto, som just nu går ensam i hagen. De två hästar som går i hagen bredvid har vi testat att...
Svar
18
· Visningar
1 970
Senast: axel
·
Ridning Hej! Jag har 2 stycken 6-åriga varmblodsvalacker, ena hästen är jätte snäll och trevlig att rida och ena är ett h*vete. Jag hade idag...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering Behöver verkligen tips på hur jag ska hjälpa dotterns häst. Vi har haft honom i över ett år och allt gick kanon tills i höstas. från... 2
Svar
20
· Visningar
3 579
Senast: allahemma
·
Hästhantering Svårhanterad häst. Har en kompis som letar hoppstammad valack. Har nu hittat en 5 åring med Hip Hop som pappa och Robin Z som morfar... 2
Svar
25
· Visningar
4 586
Senast: oanki
·
Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 663
Senast: Harbor
·
Hästhantering En av hästarna har svårt att stå uppbunden...utan förvarning kan den kasta sig hejdlöst bakåt...och alltid är det något som går sönder... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 605
Senast: Snowball
·
Ridning Min gamle travare har problem med galoppen i höger varv. Han har väl precis som de flesta andra hästar en bra och en " dålig" sida. Han...
Svar
5
· Visningar
2 045
Senast: LEOLIN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka