Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ridit länge, är snart 30 och ridit av och till sen barnsben. Haft flera egna hästar men det är snart tio år sen. Sen ett par år...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: stjarnfrugt
·
Träning Såg precis en gammal video på min häst där vi hoppade ganska låga hinder - då flaggar hon med svansen (öppnar upp bak) Var tvungen att... 2
Svar
27
· Visningar
5 117
Senast: dreampower
·
Ridning Ni kommer tycka att det är mitt eget fel. Att jag är dum får skylla mig själv osv. Det vet jag så snälla skriv inte det i tråden. Jag... 8 9 10
Svar
198
· Visningar
26 978
Senast: MagicaDeHex
·
Hästhantering Hej kära bukefalister!! :D Har ett problem som kommer och går med min häst. Det är ett 4årigt halvblod, NH-tränad sedan start... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 133
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Hej, jag undrar om det kan vara så att man har märkt några beteende problem, eller inte problem bara olika beteenden vid hästar som...
Svar
8
· Visningar
1 782
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Mitt ardennersto som är ca 2,5 år har sedan föl varit väldigt kaxig, så kaxig så att hon vaktat ligghallen, vaktat mat och gjort utfall...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: Hoarfrost
·
Ridning Hej! Jag rider på ridskola och är också medryttare. Jag har svårt att få hästar trava tex i det tempo jag vill. Beskriv hur ni gör när...
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: SQT
·
Träning Hej! Jag började att rida på ridskola förra året i augusti. Rider 2 ggr i veckan på ridskola + har medishäst och ska börja träna...
Svar
3
· Visningar
2 485
Senast: iruba
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips på olika övningar man kan göra när både häst och ryttare är nybörjare när det kommer till NH. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 777
·
Ridning Som rubriken lyder efterlyser jag övningar och "påhitt"där man kan jobba hästen ute trots hårdfrusna vägar etc. Åker en gång i veckan... 2
Svar
20
· Visningar
2 476
Träning Undrar om någon kan svara mig på vad de lägsta utbildningsnivåerna heter för western? working equitation? akademisk ridkonst...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: sthu
·
Hästhantering När ni släpper ihop en ny häst till den befintliga flocken, brukar ni då ta av skorna på hästen som kommer - om de andra hästarna går... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 266
Senast: Cilva
·
Träning Har en häst på 5 år som jag haft mindre än ett år. Från början va han stel, dålig framåtbjudning osv Efter några månader börja han gå...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Tjockisina
·
Träning Hej! Jag ska provrida en tinker idag, han är inte jätte utbildad. Man kan inte rida ut för det är älgjakt så jag ska bara känna lite på...
Svar
4
· Visningar
1 182
·
Träning Hej! :) Jag är en tjej på 16 år. I augusti 2012 uppfyllde jag min dröm, jag började att rida! Sen dess har jag ridit på ridskola, sen i...
Svar
9
· Visningar
3 011
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Jag funderar på att skaffa en foderhäst och har då lite frågor:) 1. Vilka kostnader är de som kommer uppstå? 2. Skötsel. Om...
Svar
7
· Visningar
1 665
Senast: Linnea_
·
Ridning Vad menas med att hästen går "innanför lod"? Min kompis nämner det hela tiden men jag fattar inte vad hon menar. Det enda jag vet är att...
Svar
17
· Visningar
2 140
Senast: fio
·
Hästhantering Jag har en 1,5 årig hingst som är väldigt närgången, bits och nafsas, trängs och även försökt hoppa på mig en gång. han kan ibland när...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: Cornelia
·
Träning Hej! Jag undrar varför ni som hopptränar/tävlar valde just den grenen? Jag är själv en dressyrryttare som är väldigt hopprädd så har...
Svar
14
· Visningar
1 256
Träning Jag vet inte om denna hör hemma på grundutbildning eller hästvård, det är väl egentligen det min fråga handlar om, men jag lägger den... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 950
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka