Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag red min 3 åring på lektion igår. Alldeles på slutet när vi travade av så blev hon tyngre och tyngre i handen och jag gjorde... 2
Svar
31
· Visningar
3 346
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har lite problem med mina två medryttarhästar, båda är f.d travare och det märks tydligt på skogsturerna. Vi har ingen ridbana, så...
Svar
5
· Visningar
1 662
Senast: Rouise
·
Ridning Hej. Jag är ny här (och använda google översättare!;)) Jag har varit och tittat här och alltid få upp motivationen!:) Jag har eget...
Svar
6
· Visningar
5 298
Senast: Sundbro
·
Hästhantering Kommer troligtvis bli gårdsköp här, men med på köpet följer deras stackars häst:o Har fasiken hanterar man smartast det här, då han... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 692
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 581
Träning Min granne har sin häst hos mej och igår när vi red var hon vid ett tillfälle tvungen att rygga, hon lutade sej framåt och drog i båda... 2 3
Svar
52
· Visningar
16 686
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Hej! Ska eventuellt starta ett inackorderingsstall och undrar vad som är rimliga tider att fodra tidigast/senast, ha ut- och insläpp... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 251
Senast: ponilover
·
Ridning Idag när jag longerade min häst så såg han fin ut i vänster varv men i höger varv så ser han snedvriden ut i baken , alltså snedvriden...
Svar
4
· Visningar
1 566
Senast: kvandi
·
Träning Hur resonerar ni kring att rida ut själva på unga hästar? Jag har en häst född -10, som är tre och ett halvt år gammal nu. Hon blev... 2
Svar
36
· Visningar
8 687
Senast: Bowman
·
Hästhantering Minishettisen, som förövrigt är världens trevligaste att hantera; lätt att fånga i hagen, lättlastad, lättskodd, trevlig att köra för...
Svar
3
· Visningar
1 140
·
Träning Vet inte om denna kanske borde ligga på ridning istället? Men chansar på här, annars får den flyttas. Jag undrar vilka hemska... 2
Svar
31
· Visningar
3 390
  • Låst
Ridning Hej! Jag undrar om någon vet hur ridvägarna i onsala respektive vallda är? Finns det tillräckligt med vägar för att t.ex. kunna träna...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hur skulle ni gå tillväga med en häst som går in i trailern utan större problem men så fort någon går bakom henne, man nuddar henne... 2
Svar
20
· Visningar
2 610
Senast: willy
·
Hästhantering Vet inte om det hör till hästvård eller hantering egentligen.. Pratade med hovis häromdagen om ponnyns mentala status. Vi har haft... 2
Svar
30
· Visningar
3 965
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej! Jag har köpt ett islandssto som ska gå ihop med två andra islandshästar, ett sto och en valack. De gick bredvid varandra i hagarna...
Svar
6
· Visningar
2 008
Senast: Fragile
·
Träning Om en häst till exempel för ca 10-15 år sedan lärde sig olika skolor med mera, hur länge minns den detta och kommer ihåg de olika...
Svar
13
· Visningar
2 049
·
Träning Igår hade jag en, i mitt tycke, misslyckad ridtur. Vi skrittade ut en runda och så fort vi började hemvägen började hästen stressa på...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: FrDrake
·
Ridning Vad gör man med en sådan? Har god arbetsmoral och bjudning på ridbana, där hon även är väldigt känslig och lyhörd, men vägrar gå fram...
Svar
9
· Visningar
1 623
  • Låst
Ridning Dotterns häst har "halvvilat" i ca 1,5 månad pga besvär med överben och sen frysning av detsamma. Nu ska stoet sättas igång igen...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Harbor
·
Hästhantering Någon som har tips på hur man ska hantera en häst som i panik lägger sig ner i transporten så fort den börjar röra sig? Förutom då att...
Svar
8
· Visningar
3 845
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka