Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Min valack har börjat lagt sig till med en liten olat, som är otroligt frustrerande. Han får för sig när vi är ute att ta egna...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: Morcraban
·
Ridning Nu är det fruktansvärt länge sen jag skrivit här känner jag, och jag har i ärlighetens namn ingen aning om jag lägger den här tråden på... 2
Svar
20
· Visningar
2 564
Senast: banjo
·
Ridning Utifrån vad jag läst i trådarna så är det åtminstone en del här på forumet som håller med om att ställningen kommer bakifrån. Eller så... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 651
Senast: Susan
·
Ridning Hejsan, Ni som rider på kapson + tränsbett vad har ni för tygelfattning? Har ni kapsonen som en bridongtygel och bettet som en...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: bigganl
·
S
Ridning Jag har en före detta travare på helfoder. Hon är 7år och jag är 15år. Det mesta hon kan har jag och ägaren lärt henne - hon kunde...
Svar
13
· Visningar
1 476
Senast: sandraR
·
A
Ridning Hej! Tänkte kolla hur ni gör för att få en häst i form? Det finns ju många olika varianter och alla har väl sitt sätt och jag undrar... 2
Svar
28
· Visningar
2 758
Senast: Siggelina
·
Ridning Vi har diskuterat i stallet hur man ska göra när hästen snubblar. Alltså nu menar jag snubblar ordentligt, när man håller på att stå på... 2
Svar
26
· Visningar
4 605
Senast: aspen
·
Ridning Red en lektion på en ridskola häromveckan, men blev lite konfunderad över instruktionerna. Jag hade en ganska seg och stel häst, med...
Svar
13
· Visningar
1 563
Senast: Mabuse
·
G
Ridning Vad menar ni med det begreppet? Att man ska ha skänklarna stadigt (men lagom hårt naturligtvis) mot hästen hela tiden, krama om? Eller...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Blueberry
·
G
Ridning Jag rider på ridskola och jag tror aldrig att jag har fått en häst att gå i form... :( Då och då har jag även ridit på privathästar, men...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: tussilago1
·
F
Ridning Hellu!! Om ni har/har haft en ridtravare som gått på bana kanske ni kan hjälpa meii. Hur tränade ni att hästen skulle fatta galopp?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 744
Senast: Warmblood
·
Ridning ne nu lägger jag in en ny tråd finner inga svar i gammla trådar. min nya häst då (varmblodstravare)är så fruktansvärt stark. jag har...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: timme
·
E
  • Låst
Ridning Jag har haft min ponny i ca 6 månader. Han har tidigare tävlat LA, Mdsv i hoppning men under tiden förra ägarna hade honom vägrade han...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: IngelaH
·
D
Ridning När snön smälter på vår gård i vackra norrland så bygger vi ett stall! Men jag vill ha erat intyg på att jag är redo att ge mig in i...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Dressyr_Asinus
·
J
Ridning Hejsan jo det är så arr jag ha en vbl valack han tar galoppen som en studsboll och är jätte duktig på banan och på gärden men på rak...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: Deimion
·
Ridning Jag har för en tid funderat på att börja träna igen för tränare med min häst. Problemet är att jag har haft svårt att hitta en tränare...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Nora
·
Ridning Hur gör ni när ni konditionstränar/cantrar? Hur länge håller ni på? Hur långa intervaller? Hur ofta? Jag behöver få upp kondisen på min...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: scesar
·
Ridning Jag rider och tar hand om en varmblodstjej som oftast är pigg, glad och har framåtbjudning ute på ridplanen och i skogen men direkt man...
Svar
9
· Visningar
1 522
·
T
Ridning Har ett sto som inte vill stå still under uppsittning, håller någon i henne så går det bra men är man själv i stallet och ska rida ut...
Svar
8
· Visningar
1 188
·
J
Ridning Min käre kuse orkar inte bära sig i höger galopp, men vi tragglar varje dag med lite övningar. Däremot vänster galopp klarar hon...
Svar
15
· Visningar
1 632
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?