Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Hej ja har en nordistravare på 10 år, har haft han i snart 2 år, han är inte den roligaste å träna, super stressad, de tog mej nästan...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Warmblood
·
Ridning Har inte ridit min medryttarhäst på lite drygt 3 veckor och nu är hon som helt förändrad, negativt! Kan det ens gå så snabbt? Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Scandi
·
P
Ridning Ja, vilket är värst, rida i en sadel som ligger dåligt eller rida barbacka? har hört olika från olika personer så tänkte vända mig hit...
Svar
15
· Visningar
1 694
Senast: Lydia
·
Ridning Vet ej om jag lagt denna tråd rätt, vet inte direkt vart jag skulle lägga den så de blidde här, är de fel så får moderatorn gärna flytta...
Svar
10
· Visningar
1 699
Senast: A-K.Eng
·
H
Ridning är det bra eller inte att växla mellan olika sadlar? rider ibland i vanlig sadel o ibland i westernsadel,är det bra för hästens rygg...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: Pompedo
·
Ridning Häromdagen red jag för första gången på länge en annan häst än min egen. Det slog mig då vilken otroligt stor skillnad det är att rida...
Svar
8
· Visningar
1 123
Senast: tussilago1
·
M
Ridning Hejsan! 19 april ställde jag av min häst då jag misstänkte att hon hade ont i ryggen (tjurig vid sadling, ömmade, osv). 27 april (dvs i...
Svar
6
· Visningar
1 467
Senast: Bartley
·
S
Ridning Jo då, då har man flygit av pållan första gången sen hon komhem från inridningen:o Lite synd, för det var verkligen en toppen ridtur...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Sambeon
·
I
Ridning Har sprungit över ett begrepp som ja i princip aldrig hört förrut och undrar vad skolor är? Eller menas med? Någon som kan förklara...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Queen
·
H
Ridning Min ponny kan ibland vara otroligt seg att rida på. Man får typ sitta och skänkla var femte steg för att han ska gå framåt och då går...
Svar
13
· Visningar
2 095
Senast: Hamlet
·
Ridning Ringde på en sadel här nyss, en Epona. Hur ser deras märkningssystem ut? Trodde att även de mättes i S och K stl? Denna var märkt...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: fjordtokan
·
M
Ridning Hej! Jo jag har ett lite problem som jag gärna vill få lite tips om.. Jag sköter om en häst på ett privatstall ett par dagar i veckan...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: Maliin
·
I
Ridning Hur ställer man en häst inåt? :confused:
Svar
9
· Visningar
14 052
Senast: Totola
·
Ridning Detta med hästens form (vid ridning) är något som cirkulerar ständigt i mitt huvud. Jag strävar efter att rida hästen i form, få den...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: kenttjej
·
T
Ridning En av mina hästar är 180cm hög och har inte den bästa grunden i ridningen. Han känns en aning framtung ibland när jag rider honom och...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: TeamWahlund
·
Ridning Var å tränade igår på en häst jag rider lite då och då, inte ofta, en stor halvblodskille. Gick verkligen super tyckte jag! och...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Ganesco
·
Ridning Jag har ridit akademiskt sedan 2001 och jag älskar att "leka" med min häst. vilket jag uppfattar inte är direkt vanligt bland ryttare...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: bigganl
·
K
Ridning hej! jag ska/har köpt e travare som jag får hem till helgen! Jag har haft häst tidigare dock ingen travare. Skulle gärna vilja ha lite... 8 9 10
Svar
191
· Visningar
32 043
Senast: Greenhart
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: Scandi
·
Ridning Jag behöver veta hur man binder upp sin häst för natten, när man rider på långritt och övernattar ute i skogen! Det handlar om flera... 2
Svar
36
· Visningar
5 003
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka