Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har en 5-åring som går på ridskola två ggr i veckan. Jag funderar nu på att köpa en ponny till henne. Hon är ca 108 lång. Vad skulle...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: Russinet
·
M
Ridning Finns det ngn som testat pfiffs spanska sadel? Jag är lite sugen på en sådan, men funderar om den finns i olika bomvidder, el om det...
Svar
5
· Visningar
4 765
Senast: Totti
·
J
Ridning Det vore ändå intressant att komma vidare och se på ren konkret praktik hur rörelser eller kraven på rörelser skiljer sig åt när man... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 877
Senast: Jasmine4
·
S
Ridning Är lite sugen på att höra erfarenheter av Solos Carex avkommor. Hur är dom i tempramentet vid ridning och hantering?
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Novisen
·
Ridning Okej, nu hade jag tänkt att börja rida utan träns och sadel på min ponny. Skicka tips nu! Hur började du när du skulle rida 'naturligt'? :D 2
Svar
22
· Visningar
2 424
Senast: Elina8
·
Ridning Jag undrar när man kan börja lite smått med galoppombyten och förvänd galopp? Finns det något den måste kunna innan man börjar med... 2
Svar
35
· Visningar
2 942
Senast: lovelylace
·
Ridning Är det nån nackdel att rida med sånt? Vårt fullblod ska nu sättas igång efter 2 operationer i halsen (inte gått sen i september) och han...
Svar
10
· Visningar
2 954
Ridning Hej :) Nu är det såhär att jag och min mamma håller på att ubilda vårt ridtravar sto, hon är endast riden i skritt trav och galopp...
Svar
12
· Visningar
1 424
Senast: independent
·
L
Ridning Jag har haft Betafaxen nu i snart en månad. Han är travhäst men kan inte gå på banan längre då han har haft problem med ett knä och fått...
Svar
17
· Visningar
1 620
Senast: Yrja
·
B
Ridning Visste inte direkt vilket ämne jag skulle lägga detta forum i, är ganska ny här. Men ah, strunt samma. Vi har en triangelmärkt häst... 2
Svar
22
· Visningar
2 466
Senast: Deimion
·
Ridning Har funnits sånna men är borta nu så gör en ny!:D Jag har ridit ut en sväng med en stallkompis, en lugn 30 min runda då hon... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
7 500
Senast: puff93
·
T
Ridning Heeeej :) Jag undrar om någon har sökt in till plönninge? Vill gärna prata med andra som har gjort det och vad ni har sökt till etc...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Varmblod90
·
M
Ridning Min dotter har en jätte trevlig shettis valack, men i ridningen har han börjat hyssa genom att slå bakuter imellanåt vilket skrämmer...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: n33Lu
·
B
Ridning en gammal häst som har stela bakben, väldigt pigg att rida, alltid glad, jobbar duktigt annars, men är helt enkelt... väldigt stel i...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Nora
·
E
Ridning Har nyligen börjat rida ett sto, och hon är verkligen ett Sto med stort S. Hon är allmänt tjurig mot andra hästar, och det kan jag ju...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Armani08
·
N
Ridning Nu när det är så fint vinterväder blir man ju jättesugen att fara ut på isen och rida! :D Men hur tjock borde isen vara för att man ska... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 663
Senast: Ninen
·
  • Låst
Ridning Vad tycker Du är främsta skillnaden på klassisk dressyr och "vanlig" dressyr (tävlingsdressyr?) ? 12 13 14
Svar
267
· Visningar
16 682
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Hästen jag rider har jag ridit länge, ägde denna häst mellan 2003-2005, och har sedan dess ridit den sporadiskt, haft ett längre... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 267
Senast: krusmynta
·
H
Ridning Kan någon rent tekniskt förklara för mig hur ni gör och vad som händer i hästen muskulärt och rent anatomiskt när ni vill att den ska... 2
Svar
20
· Visningar
2 105
Senast: Scata
·
V
Ridning Hur är det nu med ändrignen i TR? Får alla som vill starta sin häst i avd. B fast hästen inte är unghäst? Eller hur ligger det till??:)
Svar
3
· Visningar
1 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka