Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag är intresserad av att börja med AR. Hur börjar man med det? Går det att börja me de själv? Eller måste man fara till tränare? En...
Svar
12
· Visningar
1 757
Senast: Emor
·
Ridning Jag funderar på att skaffa mig en spansk/barocksadel. Vad kan passa att börja med när man inte är van vid såna här sadlar? Som inte...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: Yrja
·
Ridning Jag skulle vilja se en massa bilder och höra beskrivningar om ert arbete på töm! Eller bara longering.. Tömkörning, långa tömmar... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 849
Senast: mackan
·
H
Ridning Jag är på gång att anlägga ridbana hemma och läser noga alla inlägg jag kan hitta angående detta ämne. Generellt verkar alla tycka att...
Svar
18
· Visningar
1 620
A
Ridning Nu har jag laddat upp lite filmer på mig när jag rider min egenhändigt tränade häst Doremi som nu är 11 år. Kritisera gärna hästen... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 376
Senast: Alkemisten
·
  • Låst
Ridning hej, ska tävla med min c ponny i Clear round om ca 2 veckor..,behöver veta reglerna o så vidare, kan nån va snäll & förklara dom? :angel:
Svar
1
· Visningar
732
Senast: BeastieBabe
·
Ridning Vad har ni för bett då ni rider AR? Vart har ni köpt det och vad tycker ni om det? :) vill gärna se bilder också, har försökt hitta... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 185
Senast: smiling_girl
·
Ridning Hur får ni era hästar på huget när ni tränar tramp/ sätta under sig? Vill leka fram lite passage och piaff. 2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: Totti
·
Ridning Ja, vad ska jag skriva då? =) Nu har jag fastnat i blingblingträsket tror jag. Det måste vara det, att jag inte tillhörde ponnyfolket... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
24 076
Senast: Mithalagos
·
S
Ridning la denna på western, men den verkar inte höra dit.. de hänvisar mig hit i stället...och jag har inte en aning... VAD är detta för...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: sinner
·
Ridning Jag har ett Roldans real (alta?) escuela och jag skulle vilja byta bosetter. Är det någon som har gjort det här på buke? Hur fick ni av...
Svar
4
· Visningar
1 223
Senast: Kookaburra
·
Ridning Om ni tittar på OS nu så får ni både förklaring till varför galoppiruetten inte ska inledas i sluta o även praktisk tillämpningsbevis... 12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 562
Senast: Degree
·
L
Ridning bara undrar...ganska många rider i sina ar-sadlar utan schabrak...varför? är lite nyfiken för jag har precis köpt en Ecuyer och funderar...
Svar
7
· Visningar
2 129
Senast: Zahlo
·
H
Ridning hej!! Kan ingenting om denna form av ridning och har bara en fråga. Jag har sett att på dom ryttarna som bor nära mig att dom rider med...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: pannkakssmet
·
Ridning Jag var och provade på barockridning för en tid sen, och instruktören betonade då att det här är annat än "vanlig" ridning, för här vill... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 403
Senast: bigganl
·
J
Ridning Känner mig för tillfället lite förvirrad! Jag rider för det mesta på jaktstång och kapson, och har tyckt att det har varit ypperligt för...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Totola
·
Ridning Jag ställde denna fråga även i dressyrforumet, funderar på hur mycket man ska "bära" hästen eller om man i stället bryta av: Hur... 2
Svar
28
· Visningar
2 488
Senast: bigganl
·
Ridning Har nyligen börjat rida med 3+1. Det är min 2:a gång och det känns helgalet!! Men fattar ju att det är det bästa sättet om man tillslut... 2
Svar
21
· Visningar
2 040
Senast: Totola
·
Ridning Jag skulle villa ha lite bilder på att jag rider! De ska ju vara snygga och jag vill att det ska ses att det är klassisk. Som...
Svar
3
· Visningar
2 006
Senast: karindk60
·
G
Ridning Lägger tråden här för att få svar från AR-ryttare, men moderatorn får väl som bekant flytta om det behövs. Har fått tips från... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 793
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka