Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Då intresset för barocksadlar var dåligt under utrustning prövar jag min fråga här.. Är det någon som vet hur många grader en Bent... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 646
Senast: ecila
·
M
Ridning Vore intressant att höra hur höga och hur kraftigt byggda era hästar är, i förhållande till er längd - och vikt om ni vågar;). Har en... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 537
Senast: ecila
·
G
Ridning Det är några år sen jag red akademiskt på lektion, så jag undrar om priserna har gått upp, ner eller är oförändrade? Vad kostar en...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Totola
·
Ridning Med tanke på hur diskussionerna brukar bli, när akademiska ryttare diskuterar sina priser, vore det roligt med en jämförelse mellan...
Svar
12
· Visningar
1 396
·
Ridning Nu kommer jag och visar upp min okunnighet inom AR. Jag har börjat träna lite AR, men inte så mycket än. Nu undrar jag vad det är för...
Svar
18
· Visningar
4 276
Senast: Eufemia
·
C
Ridning Som häst-terapeut får man se en hel del. Det som blommar upp nu i och med populäriteten i den "Akademiska ridningen" är hypermobilitet i... 11 12 13
Svar
256
· Visningar
23 744
Senast: perl
·
E
Ridning Söker information om så många tidigvarande Ryttmästare som möjligt - vilka ideal, principer de red efter, vilken utrustning de använde...
Svar
7
· Visningar
2 208
Senast: Equiform
·
S
Ridning Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel. Det hade varit kul att veta, i alla fall på... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 669
Senast: Gingella
·
L
Ridning vilken ska man välj? har tittat runt lite. jag vill ha en kapson som både går att longera me och användas vid ridning. det finns...
Svar
8
· Visningar
1 351
Senast: Gisburne
·
E
Ridning En av det grundläggande saker han tar upp är juh "avtryckning", vad har ni för kommentarer, tankar och erfarenheter av hans formulering...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: Fredrik_
·
  • Låst
Ridning vi diskuterar ofta hästens bäckenvinkling mm. Senast nu när jag menade att korset visar hurdana förutsättningar den kan ha. Jacko... 18 19 20
Svar
392
· Visningar
26 676
Senast: IngelaH
·
Ridning Några här som testat ha tygeln i ringarna på sidan av bettet på stången? Tänkte om man vill ha tränsbettseffekt istället för kapson men...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: kolfinnur
·
Ridning Ni som rider med tyglarna 2+2, hur håller ni tyglarna? Vilken av tyglarna har ni överst, alltså mellan ringfingret och lillfingret...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: Spider84
·
Ridning Hej. Sitter o läser lite i denna bok och funderar över en passage där han skriver såhär om början av hästens inskolning. Dvs, direkt... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 384
Senast: flashlight
·
Ridning Halloj :) ! Jag är ren nybörjare på AR med min islänning. Jag har smått provat att arbeta vid handen. Det har gått bra att vänja honom...
Svar
5
· Visningar
1 084
·
F
  • Låst
Ridning ....och som av en magnet styrs man då oxå till hästhyllan - de KAN ju ha fått in nåt nytt. De hade de inte, men jag hittade den...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Era mål för 2008? ska det stå. Satte mig igår och skrev ner lite mål för mitt arbete och kom snart att tänka på målet för mina hästars... 2
Svar
29
· Visningar
2 634
·
  • Låst
Ridning Är det bara jag som läst Häst och Ryttare idag? Eller har jag missat att någon redan skrivit om detta men är det så så får moderator... 20 21 22
Svar
424
· Visningar
29 891
Senast: ginnies
·
Ridning Det här var intressant! Intervjun är en dryg timme lång, men otroligt lärorik, för ett blåbär som jag...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: perl
·
H
Ridning Vad vill du få ut av en ridkurs i Akademisk/Klassisk Dressyr? Vad är det viktigaste? Kommunikationen med tränaren? Att ni når... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10