Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Jag rider min häst på blank stång mesta delen,men skulle vilja ha ett bett att variera med,vanliga två- och tre delade gillar han inte...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: trolli
·
L
Ridning Har NÄSTAN bestämmt mig för å köpa en espaniola-sadel. Vill hör från er som har ridit i både deluxen och den "vanliga" vad ni tycker...
Svar
17
· Visningar
1 528
Senast: Amiir
·
Ridning Hur bedömmer ni gångarter på oinridna unghästar som inte riktigt är koncentrerade och springer och busar i hagen? Går det öht? Ger det...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Tez1
·
Ridning ...vad gör jag för fel? Pålle har börjat med att luta huvudet vid ställning åt vänster, så nosen är kvar "rakt fram" men öronen lutar åt...
Svar
14
· Visningar
2 229
Senast: Angmar
·
Ridning Nu var det ett bra tag sedan vi hade vår senaste träff, och jag skulle gärna träffa alla AR-intresserade själar runt om i Östergötland... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 930
Senast: Amk
·
M
Ridning Snälla förklara vad som skiljer AR från den "traditionella" ridningen (vet inte hur jag ska uttrycka mig) ge gärna exempel på hur... 2
Svar
31
· Visningar
3 252
Senast: Totola
·
Ridning Jag är ute efter en sadel i den "keltiska" modellen men tvekar lite då man oftast importerar dem och då inte har bytesrätt. Ponnyn min...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: TheBlackOne
·
  • Låst
Ridning Jag är så sugen på AR och tycker att det är så fantastiskt att se! Snälla alla ni AR-ryttare sätt in vackra bilder på er och era hästar...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: IngelaH
·
Ridning Någon fler här som har en (passaktig) islandshäst och tar inspiration i ridningen från AR/KR/whatever you want to call it? Ni som har...
Svar
15
· Visningar
1 657
Senast: cristobal
·
T
Ridning Hur gör man? Alla börjar på denna nivån... och det är här jag befinner mig nu... Personligen har jag i flera år faschinerats av AR... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 440
·
Z
Ridning Ja.. inte vad man önskar när man sitter och galopperar på hästen i skogen i full fart för typ första gången. Vad ska man tänka på...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Zab
·
L
Ridning Hej alla! Jag har alltid känt mig som en ryttare som sysslar med klassisk dressyr kanske man kan kalla det... Nu har min... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 213
Senast: LiselotteA
·
T
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag ska snart iväg på en fem dagar lång kurs som lär ut grunderna i akademisk ridkonst. Åker själv utan hästen...
Svar
5
· Visningar
996
·
V
Ridning Hjälp önskas med tips och råd hur jag ska få min häst att lära sig galoppattningar! Har slitit hårt med att få min hetsiga häst att... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 119
·
K
Ridning Har ngn här åkt till Portugal och ridit klassiskt? Hur var det? Hur var tränaren? Vad var det för hästar??
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Kotten1
·
L
Ridning jag skulle villa att ni lyckliga ägare av BBs L´art pour l´art och Gaia visar lite bilder! vill jätte gärna se hur sadlen ser ut på häst...
Svar
7
· Visningar
1 552
Senast: Lina_kj
·
Ridning Lägger tråden på klassiskt eftersom jag skulle tro att det varierar mellan olika ridstilar. Vilket upplägg använder ni er av för att...
Svar
12
· Visningar
1 338
·
F
Ridning Nu måste jag fråga något som jag har funderat över och nu när jag hoppar en del igen så kom jag tillbaka till det. För mej är det... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 594
·
Ridning Hej, Var någon där och tittade på Bents föreläsning/uppvisning(eller vad det var) /T
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: jacko
·
Ridning Ja, tänkte det är ju så dött här på KR så jag slänger in en ny tråd (igen...:crazy:) Vad säger ni om detta med ståsits? Jag... 2
Svar
27
· Visningar
2 817
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka