Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Trodde jag hade en klar målbild och kunde bedöma om det är "rätt", "på rätt väg" eller "fel" i den frågan, men efter senaste träningen... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 188
Senast: Totola
·
L
Ridning Hejsan Jag bor i england och letar just nu efter en pre (andalusian) ung hast, jag letar efter en hingst som jag kommer att visa som...
Svar
10
· Visningar
1 260
·
Ridning Jaha, så var det ju det där med frambenslyften i passagen. Egentligen så lever jag i någon sorts tro att man får det frambenslyft man... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 259
Senast: Johanna-79
·
I
Ridning Som sagt djupt nere i sadelträsket befinner jag mig just nu :cry: Har en del funderingar på olika alternativ och tänkte be er...
Svar
6
· Visningar
2 313
Senast: minda
·
Ridning Jag tror att det blir enklast för alla om vi gör en egen tråd för våra norrlandsträffar! Nu är det dags att planera träff nummer 4 och... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 603
Senast: emindy
·
Ridning Jag fick en uppgift på uni där jag skulle reflektera över en annan konstart med grund i den forskning som Michael J Parson i How we...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: cristobal
·
Ridning Hej! Jag har hittat en sida där jag tror att det går att beställa vackra ridkläder men jag kan inte tyska, inte så bra på engelska... 2
Svar
30
· Visningar
4 636
Senast: Spirit
·
Ridning Hej! Jag vet att en eller annan här har skrivit C- eller D-uppsatser på universitetet om ridkonst (och till och med en...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: KungTulle
·
T
Ridning Hej! Jag har tänkt att börja rida akademiskt så nu startar jag en inspirations tråd! Lägg ut roliga övningar, bilder till och...
Svar
6
· Visningar
1 362
·
R
Ridning Jag har ett litet fantastiskt sto med enorma förutsättningar för skolning, rent fysiskt alltså.... Däremot är hon varken metodisk... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 966
Senast: elbereth
·
A
Ridning Hej! Vart hittar man tillbehör till barocksadlar? tex sadelöverdrag. MVH /Ari.
Svar
19
· Visningar
2 000
Senast: Spirit
·
Ridning jag är ju väl invand i mina westernsadlar men skulle vilja prova en AR-sadel. Vad finns det för olika modeller? Vad skiljer det i... 2
Svar
34
· Visningar
4 799
·
B
  • Låst
Ridning Har nu ägnat ett flertal kvällar framför skärmen för att hitta dvder och dyl som kan vara till nytta när man tränar akademiskt. Söker...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Efter att ha studerat olika böcker, hemsidor, bilder, filmer och lyssnat på kunniga människor har jag kommit till en liten insikt...
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: Lusidor
·
K
Ridning Tänkte fråga: hur gör ni när ni startar? Alltså, hästen står still och den ska börja skritta. Har alltid undrat... Tänker på både från...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: Kookaburra
·
Ridning Och här kommer ett totalt OT. :o Ju mindre jag vet (dvs ju längre tid jag försöker lära mig om ridning...) desto mer tycker jag att... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 477
·
Ridning hej! hästen jag rider har en tendens att bli vinglig i firmen i trav, hästen faller inåt och känns lite stretig... svårt att förklara...
Svar
4
· Visningar
1 404
·
Ridning En tråd där ni kan presentera er själv och hästen. Skriv gärna hur länge ni hållit på med AR och hur lågt ni kommit. Lägg gärna in... 2
Svar
25
· Visningar
4 470
Senast: Kentaur
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk... 13 14 15
Svar
284
· Visningar
20 076
·
Ridning Håller på och tränar en oinriden och outbildad arab. Jag håller mig än så länge på backen med div. "AR-övningar". Vad jag funderar... 2
Svar
24
· Visningar
2 335
Senast: Lusidor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka