Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Såg en länk till en film på Buke här för någon månad sedan. Men nu har jag förlorat vilken tråd det VAR!!! Det var en tråd i Klassisk...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Jegra
·
E
Ridning Måste bara få skriva av mig.. Jag ska åka på kurs nästa helg (som markryttare). Det ska bli så intressant att äntligen få åka på en...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Anna_
·
F
Ridning Lägg in bilder, eller gärna filmer på AR-ryttare som ni tycker är representativa och skickliga! Ser fram emot en intressant och... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 087
Senast: dressyrtant
·
Ridning Hur tänker och gör ni då ni behöver förstärka hjälperna.Då detkänns som om hästen helt klart förstår men likssom inte tar saker på... 2
Svar
22
· Visningar
2 278
Senast: Zahlo
·
Ridning Är det samma inom den klassiska ridkonsten; att "hästen ska ridas på yttertygel?" 9 10 11
Svar
207
· Visningar
15 056
Senast: Totola
·
F
Ridning Är det någon skillnad? Läste precis i en annan tråd angående vilka rörelser som inte utförs på Spanska ridskolan. Vad kallas deras... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 647
Senast: true_blue
·
Ridning Ibland tänker jag nog mer än rider :o Läser här och i böcker, diskuterar, funderar och analyserar. Hur och varför, hjälper hit och... 2
Svar
30
· Visningar
2 576
Senast: Anna_
·
Ridning Om ni letar en ny tränare - var/hur letar ni och hur avgör ni vilken ni ska välja? Brukar ni alltid titta på några lektioner innan eller... 2
Svar
35
· Visningar
2 665
Senast: IngelaH
·
Ridning Har precis köpt ett nytt bett till pållen, en stång med S-skänklar. jag har tidigare haft ett stångbett med raka skänklar... och nu... 2
Svar
32
· Visningar
2 055
Senast: suberdoo
·
C
Ridning Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig...
Svar
10
· Visningar
1 087
Senast: fio
·
Ridning Vore ju faktiskt jättekul att lära pållen det.. Hur går man tillväga och hur lång tid tar det ungefär innan man får till den? Funkar...
Svar
15
· Visningar
1 844
·
T
  • Låst
Ridning Jag har precis blivit intresserad av att börja lite smått med AR, mest för att jag vill att min häst ska trampa under sig bättre och få...
Svar
5
· Visningar
909
·
F
Ridning En del av er minns den lååånga fyrtakts galopptråden - startad av Schameless tror jag. En del med fasa och andra med fniss:angel... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 001
·
E
Ridning Hej, jag har starka funderingar på att skaffa häst igen och då jag precis hann börja med inkörningen och akademiska utbildningen av...
Svar
14
· Visningar
1 356
Senast: Gast
·
Ridning /Omstartad av moderator, då ursprungstråden till viss del tappat tråden :bow:.
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Ökenvind
·
Ridning Bilderna är utklippta ur filmerna, som jag visade på gnägg då månadsskiftet april - maj. :bow: Eftersom jag med min sits, pga...
Svar
16
· Visningar
1 825
·
Ridning Ska börja rida en problemponny några dagar i veckan eftersom den slänger av småtjejerna som har den och den saknar en hel del i...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Jegra
·
B
Ridning Var på kurs med min "bebis", tänke att jag ville ha med henne en gång så jag VET att vi börjar rätt. Vi hade alltså eg inte gjort mycket...
Svar
13
· Visningar
1 763
Senast: Pepa75
·
Ridning Det diskuteras vitt och brett här på dressyrforumen och kanske går vågorna högst här på Klassisk Ridkonst. Tyvärr är det ofta samma... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 100
Senast: caballus
·
  • Låst
Ridning Böcker Baucher, Francois : The Man and his Methods, ej på svenska Branderup, Bent : Akademisk Ridkonst Ridning på...
Svar
0
· Visningar
1 838
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka