Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning Ska på kurs i slutet av Juni och planerar att ta med min knappt påbörjade unghäst så hon får gå ett pass *redan nervös :eek: * Vad...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Borboleta
·
Ridning 2 år efter olyckan är jag Äntligen, äntligen tillbaka uppe på hästryggen! :bump: Visst har jag ridit innan men jag har bara kunnat... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 830
Senast: Sammet
·
Ridning Exakt vad är det som ingår där? Någon som vet? Får man göra det från marken? Har förr mig man får lov att göra riddarprovet från...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Gaia
·
  • Låst
Ridning Vad ska man tänka på om man vill skola om sin häst till AR? Finns det några bra sidor med tips och råd? Vad är bra respektive dåligt med...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: IngelaH
·
Ridning En grej jag kom att tänka på; det verkar vara lite olika hur AR-ryttare använder skänklarna. Hur använder ni dom- i vilka lägen och med...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Totola
·
E
Ridning Jag har en varmblodstravare som jag håller på att skola om. Efter diverse skador på honom och mig så känns det äntligen *peppar peppar*... 2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Ska på clinic i sommar med mitt PRE sto. Rider vanligtvis mest hoppning/fälttävlan och "engelsk" dressyr. Men som PRE ägare får man ju...
Svar
1
· Visningar
701
·
Ridning Om ni skulle anordna en introduktion till eller demonstration av AR/klassisk dressyr/barockridning som är både teoretisk och praktisk...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: _Netty
·
E
Ridning Ja, som rubriken lyder: Jobbar ni era hästar från marken?? Om ni gör det så: När gör ni det?? Hur ofta?? Varför?? Det jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 586
Senast: horsemanship
·
S
  • Låst
Ridning finns det ngn sida med information om AR tränare osv? Vart dom befinner sig och kan hålla träningar? Jag har haft min häst hos AR...
Svar
1
· Visningar
826
·
Ridning Det frågade min sambo mig idag när jag kikade på filmerna från den nya filmtråden. Först tänkte jag att det är ju jätteenkelt att... 2
Svar
34
· Visningar
3 024
Senast: angelaL
·
K
Ridning Vad är det absolut första ni lär er helt orörda unghäst när ni tänker utbilda den barock/akademiskt? Och näst första? Min tvååring...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Stallkatten
·
A
Ridning Hej på er alla! Jag har precis köpt en shettis som sällskap vill min stora häst och vill nu träna henne från marken då jag är för stor...
Svar
3
· Visningar
2 078
Senast: isaaak_
·
Ridning Till ponny- finns det att fa tag pa? Skulle vara kul att fa tag pa en liten "tjufaktningssadel" till varan Timon som ar en klotrund b...
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: laila fra norge
·
M
Ridning Min ridkapson har gått sönder :devil: Eftersom den var urgammal vet jag inte var den kommer ifrån... Var kan jag hitta en ny? Några... 2
Svar
29
· Visningar
5 829
Senast: Totola
·
Ridning Är det nån som vet ifall man kan hämta den på internet? Jag har hört att man skulle kunna och få göra det? är det verkligen sant? Är...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: flashlight
·
Ridning Jag har på senare tid blivit mer och mer intresserad av AR. Efter nästan tio års uppehåll från hästar och ridning har jag fått andra...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: NiNi
·
Ridning Vad använder ni för kindkedja? Själv har jag "akademisk kedja". Tycker att den fungerar jättebra, den ligger stilla på sin plats även... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 356
Senast: bigganl
·
F
Ridning Har just börjat intressera mig för Akademisk Ridkonst och funderar på att både skola om mig själv och hästen. Har en kanske väldigt...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: svea
·
J
Ridning att ni(du) valde att börja med ar? vad är den störst skillnaden mellan hur du rider nu och hur du red förr? jag är nyfiken på AR...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur