Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Kan ju börja med att skriva att jag inte är någon AR ryttare... men ska testa på en clinic i sommar och rida 6 träningspass. Men man...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: pink_angel
·
Ridning Jag beställde Pluvinel på Bokus, men den var slut. Är det någon som vet var man annars kan få tag på Pluvinel i Sverige? (Jag hittade på...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: via
·
S
Ridning Jag vet att detta inte är en ridkonstfråga, men är det någon som har tips på någon bra hästordbok med de engelska orden uttrycken och...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: IngelaH
·
L
Ridning lägger denna tråd under klassisk ridkonst för det är där mina ambitioner är... "upptäckte" idag att jag gör halt med tyglarna :o... 2
Svar
25
· Visningar
2 184
Senast: Sofia
·
Ridning Är inte så bra på ksillnaderna i dessa ridstilar. Men det jag undrar är: Om det nu är ridning man gör, varför är kör/vagnsraser så... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
22 020
Senast: KungTulle
·
Ridning Jag måste bara få skriva av mig- är helt lyckohög:D Jag har i fyra år slitit som en tok med omskolning av min bruksnordis... 2
Svar
24
· Visningar
2 456
Senast: Surprice
·
Ridning Har kommit på att det inte står något om ryggning i några AR-böcker (om jag inte har blivit helt blind), så jag sökte här på forumet om... 2
Svar
23
· Visningar
2 222
Senast: Spider84
·
Ridning Nåå.. vad kalls den?? http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/frost.jpg En helt underbar sadel på denna nordis-valack...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Ojsan nu händer det saker. Hästmagazinet har upptäckt en NY trend som kallas Barockridning... :crazy: Iaf om man får tro pärmen på nr... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 673
Senast: fio
·
E
Ridning Har hittat lite olika sajter som säljer Baucherbett och som saluför det vänt åt olika håll - d v s med "skänkeln" uppåt eller neråt. Har... 2
Svar
22
· Visningar
7 263
Senast: Equiform
·
M
Ridning Vad rider ni i för sadlar? Vanlig dressyrsadel, hopp, allround, western, portugisisk???? Märke???? Är inne på att köpa ny då... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 360
Senast: bigganl
·
  • Låst
Ridning Någon som har erfarenheter av det??? Jag var inne på ridkonst-hemsidan o läste att hästar med huvudet högt ska ha det?! Min travare har... 2
Svar
38
· Visningar
6 874
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Tanten där hemma har bestämt sig för att galoppen är den gångart hon kan samla sig mest i och eftersom det tidigare, bokstavligt talat...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: evis
·
L
Ridning Träffade för en tid sedan en vän som har ridit och tävlat inom flera olika grenar. När vi började prata om Bent och AR så sa hon nåt i... 5 6 7
Svar
128
· Visningar
11 349
Senast: Spider84
·
Ridning Jag har börjat longera min häst och har märkt att han gärna vill korta av överlinjen och ta upp huvudet i höger varv. Han spänner sig...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Lusidor
·
Ridning Hur upplevde ni skillnaden? Är det ett bra alternativ jämfört med vanlig dressyrsadel? Min häst har breddat sig ur dressyrsadeln och jag...
Svar
12
· Visningar
1 415
Senast: bigganl
·
Ridning Finns det någon som har en bra bild på någon som sitter bra i en barocksadel? Jag är lite nyfiken. Kan inte dra mig till minnes att jag... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 221
Senast: Fredrik_
·
B
Ridning I slutet av april ska jag o pållen åka på vår första clinic! Äntligen har jag fått det bekräftat! UJJ vad det ska bli spännande...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: Zeeke
·
Ridning .. på kort töm. Jag har väldiga problem med skolorna i traven. Vi har varit på kurs och då fick vi börja med det. Gick väl inte jätte...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: _moa_
·
L
Ridning Er det noen som har erfaring med saler fra amazonas? jeg står i disse dager og skal kjøpe meg sal fra amazonas, og lurer da på om noen...
Svar
14
· Visningar
3 360
Senast: Linna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025