Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Tyckte att det var ganska tänkvärt hur en AR-tränare beskrev "hur" hästen placerar sitt huvud i lodplan (eller strax framför) när den... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 598
Senast: Equiform
·
L
Ridning är lite sugen på att veta hur ni AR och klassiska ryttare gör när ni rider ut. hästarna ligger ju atuomatiskt på lite mer då, hur blir... 2
Svar
34
· Visningar
2 869
Senast: Kookaburra
·
Ridning Lägger frågan här eftersom jag hoppas/tror att jag kommer få bättre svar här än under "vanlig" dressyr. Frågan lyder; hur ska jag ha...
Svar
17
· Visningar
1 660
Senast: axel
·
M
Ridning Är helt ny inom AR (har enbart läst lite) och undrar nu om någon av er som rider AR kan förklara hur ni får hästen att jobba med... 2
Svar
33
· Visningar
2 307
Senast: Ella_99
·
H
Ridning Jag tycker om själva grundtanken med ridningen men var jag än vänder mig (tränare, andra intresserade) så går allt ut på uppvisningar... 2
Svar
24
· Visningar
3 750
Senast: KungTulle
·
F
Ridning jag har funderat lite över det där med körning/tömkörning och centrerad/akademisk ridning. vill inte en centrerad/akademisk ryttare...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: psychogrrl
·
M
Ridning Förstår varför man rider med stång + kapson. Det jag inte riktigt har grepp om är varför vissa rider med bridong + kapson som ett led i...
Svar
17
· Visningar
1 270
Senast: Gwaeron
·
Ridning Någon som kommer att lyssna på paneldiskussionen angående klassisk dressyr som det talas om här... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 757
Senast: Ella_99
·
N
Ridning Jag och min vän har diskuterat öppna. Jag läste att Hempfling (och nån mer?) anser att man i öppna sitter på ytter sittben, men de... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 614
Senast: Equiform
·
Ridning Ni som har någon av de här sadlarna. Kan ni skriva och berätta vad ni tycker om dem. Är de liknande att sitta i? Kan Espaniolan vara ett...
Svar
15
· Visningar
1 327
Senast: via
·
Ridning Ni som rider med två tyglar, har ni "vanlig kandarfattning" eller 3+1 fattning (vänster bridong/kapsontygel och båda stångtyglarna i...
Svar
14
· Visningar
2 391
Senast: Totola
·
Ridning Vet nån vart jag kan hitta bilder på en Espaniola underifrån? Jag vill se hur bossorna är utformade men hittar bara bilder tagna från sidan.
Svar
4
· Visningar
972
Senast: via
·
Ridning Är lite nyfiken på hur det kom sig att ni andra började med AR? Hur kom ni i kontakt med det första gången och vad fastnade ni för...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Det är så sällan man ser akademisk utrustning (då menar jag inte bara sadlar, för dom är ju ganska vanliga) Utan träns, schabrak, och...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: IngelaH
·
Z
Ridning Hej, här finns säkert redan massor av trådar om samling, har bara kollat de sista tre sidorna och sökmotorn (hittade inget snabbt som...
Svar
10
· Visningar
1 299
Senast: Zab
·
Ridning Skall få en klänning uppsydd av min syster, men vilken modell användes under barockperioden? Är det 1800-tals med vanlig skärning... 2 3
Svar
58
· Visningar
9 466
Senast: Folshult
·
Ridning Har börjat med grunderna som att flytta med tygeln å flytta från skänklar och han börjar jobba på bra å slappna av, när man rider på... 2
Svar
30
· Visningar
2 620
Senast: Milou75
·
Ridning Har lite funderingar på att köra in min unghäst så småningom,på så sätt kan jag ju använda henne lite och så innan jag rider och hon...
Svar
18
· Visningar
1 361
Senast: charmant
·
Ridning Tycker att det ar sa jobbigt att lasa igenom tradar pa 10 sidor, sa pa den hara hemmsidan sa finns det interesanta filmer...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: angelaL
·
M
Ridning Hej hej! Tänkte bara höra lite om det finns någon buke.. som rider Akademiskt på sin ponny. Varför jag undrar är att jag behöver leta...
Svar
18
· Visningar
2 200
Senast: Flyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka