Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Japp, jag har aldrig haft ett kort då jag ridit min nuvaranda häst (som jag haft i två år ) men igår lyckades jag släpa med mig min bror... 2
Svar
30
· Visningar
2 554
Senast: Lord Owen
·
Ridning Nog med allvar! Barockryttare, det är ena sluga små filurer, det vet vi ju alla. Vissa ståtar öppet med spöet i vädret och tygeln i... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 473
Senast: Camilla_H
·
L
Ridning ...Nån som vill förklara för mig vad barock ridning innebär
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: nonnet
·
Ridning Kan någon tipsa om vart man kan leta efter en tränare som kan åka ut och ha lektioner. Alternativt något ställe som man kan lägga ut en...
Svar
17
· Visningar
2 024
Senast: bigganl
·
Ridning jag tragglar ju på i min; de Kunffy. Hittade en väldigt intressant instruktion för att inverka med skänkeln. Meyeners hade ju...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Stolermeyer
·
N
Ridning Har läst lite bildtrådar här på barockforumet och tycker att det verkar vara intressanta diskussioner och synpunkter. Vore roligt om... 2
Svar
22
· Visningar
2 418
M
Ridning Hej! Försöker utbilda min islänning enligt Hempflings rid- och hanteringsmetoder. Är roligt och hästen lär sig fort. Allt som beskrivs...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Novelette
·
V
Ridning Vet nagon om det finns okej barock tranare i london /syd ostra England omradet?
Svar
1
· Visningar
878
Senast: PAC
·
Ridning ja, nån som har tips? Så man vet om det är lönt att tillverka en själv. /Hanna
Svar
16
· Visningar
2 032
Senast: sissu
·
K
Ridning Hörde en gång för länge sedan att de gamla på Island lärde sina hästar att göra halt när man kniper med knäna. Jag har provat att lära... 2
Svar
36
· Visningar
2 983
Senast: Mintpastillen
·
Ridning ..var det när jag häromdagen la mig i badkaret med mitt glas vin och min kandelaber och fortsatte att sätta tänderna i mitt senaste... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 806
·
Z
Ridning Satt och läste Susans inlägg på stöd och direkt poppade det upp ett frågetecken i mitt huvud. :) Övergångar och halvhalter. Man säger...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: true_blue
·
S
Ridning ...nu ska ni få analysera samman och sönder två bilder som är av mindre bra ryttarkvalitet. :angel: Jag vet vad jag pysslar med på... 8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 927
Senast: Jessica
·
S
Ridning Fler funderingar... Varför pratas det om att man ska ha ett stöd i handen? Korta tygeln, sträckt och känna att hästen stödjer på... 2
Svar
24
· Visningar
2 281
Senast: Spider84
·
Ridning Håller med Susan om "vet var de andra står, så det blir inte så mycket diskussion om någon ting. Ärligt talat så vet jag inte vad... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 047
Senast: true_blue
·
M
Ridning Hade en ridlärare förra veckan (rider på vanlig ridskola) som rider klassisk och vi skulle få testa lite sådant på lektionen. Hon sa att...
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: Susan
·
S
Ridning Är det någon som vet vart dessa böcker går att få tag på?! Jag kan inte hitta dem på bokfynd och filmer är ju ännu svårare...
Svar
12
· Visningar
1 249
Senast: Spider84
·
Ridning Nu vill jag veta allt om AR och dess utbredning i Östergötland med omnejd. Har en äldre mycket fräsch Nordsvensk valack som jag tror...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Tez1
·
Ridning Aqua frågade detta i min andra tråd "Rädda en förlorad själ...". Det känns som att det behöver eget utrymme... Det är en process som... 2
Svar
22
· Visningar
2 066
·
S
Ridning Bilder på korrekt handställning vore kul o se. Och bilder på inkorrekt handställning! Sen fundera jag på, i en enhandsfattning så...
Svar
11
· Visningar
1 281
Senast: skreien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka