Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Ridning Jag vet inte om jag är helknäpp men jag har kommit på mig själv med att träna ridning då jag kör bil. Först in i bilen, funderar över om... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 055
Ridning jag har kört fast lite med ridningen och behöver tips på övningar. Tränar än så länge själv och det är lätt att bli hemmablind. Hästen...
Svar
10
· Visningar
2 139
Senast: bigganl
·
Ridning Jag ska skriva min D-uppsats inom historia nu under våren, och har lite tankar kring att kanske kunna få ihop den runt mitt ridintresse... 2
Svar
24
· Visningar
2 583
Senast: PAC
·
Z
Ridning Sitter och surfar runt i cyberspace och såg att han kommit ut med en 4:e dvd. Någon som sett den? Vad jag förstår så är det mest en...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: true_blue
·
Ridning FEI "gör det igen"! FEI Press News 23/02/2006 Statement of the FEI Dressage Committee Following the “Rollkur” Workshop...
Svar
5
· Visningar
1 394
Senast: Angua
·
H
Ridning Heej ! jag har hört att barock ( högre dressyr ) rätta mig om jag har fel :angel: rids de på kraftigare hästar med mer krafft i...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: svea
·
O
Ridning Jag har ibland en liten ridelev. Och en stor, min man vill lära sig rida :love: :love:. I vilket fall som helst så har jag med båda två...
Svar
10
· Visningar
1 411
Senast: OlleAtlas
·
M
Ridning Jag läste samma artikel som diskuteras i en annan tråd här. Det stod att man aldrig rider hästen svettig när man rider akademiskt. Är...
Svar
12
· Visningar
1 398
Senast: Hrannar
·
Ridning Idag har här TRAVATS på riktigt för första gången på tre månader! Min häst har varit avställd pga fång i två månader och sedan skrittad... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 667
Senast: Djurjouren
·
Ridning Jag ska skriva ett stort arbete i skolan om hästarnas användnings ormråde genom tiderna, och tänke lägga vikten vid utbildningen av... 2
Svar
24
· Visningar
2 408
Senast: Sprettan
·
L
Ridning Nu har jag fått hem min vackra sadel. :love: Så, nu återstår alltså komma på hur man ska mixtra med panelerna för att få det att... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 088
Senast: Hrannar
·
H
Ridning Min häst gillar att pilla med läpparna och försöka få tag på tygelringarna på stångbettet NÄR MAN RIDER och det är jättejobbigt. Hon...
Svar
18
· Visningar
1 225
Senast: Zenith
·
Ridning Var en tjej som rider akademisk ridning i ridhuset samtidigt som mig igår. Hon gick med hästen och hade ett spö som hon "duttade" på...
Svar
15
· Visningar
1 985
Senast: Spider84
·
Ridning som är smått överbyggd och björnfotad.:angel: Fullt möjligt eller lika bra och ge upp på en gång?
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: Zahlo
·
Ridning Sitter just nu och läser i Uppsala Nya Tidning (söndag 19 februari) att Certamen Equestre nu har utgivits i faksimilupplaga på...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Trinity_
·
Ridning om man talar om 'basic arbete' i den akademiska ridkonsten vad menar man då? Alltså, vad är det som ingår i basarbetet och vad kallar...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: Jessica
·
P
Ridning Recension av: Bo Tibblins: Ridlära - Ridhästens grundutbildning och vidareutbildning i dressyr, 3:e upplagan :) Må hända att... 2
Svar
28
· Visningar
5 647
Senast: bigganl
·
Ridning Jag har aldrig tränat för ngn akademisk tränare, aldrig sett ngn rida akademiskt irl och inte ens pratat med ngn som rider akademiskt...
Svar
19
· Visningar
1 916
Senast: Saigon
·
B
Ridning Jag hittade denna bilden på nätet och tyckte det var en mycket fin levad. Det är en ryttare från den Kungliga Ridskolan i Jerez i Spanien. 2 3
Svar
43
· Visningar
4 153
Senast: Spider84
·
Ridning German judges have discussed and taken a stand: (from www.chronofhorse.com bulletin board) //In German and English// Stellungnahme...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: Noir3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka