Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning jag var på kurs nu i helgen i AR och har börjat fundera ganska mycket. Mycket över det här med bärighet. Äntligen förstår jag bättre hur... 2
Svar
33
· Visningar
2 953
Senast: Carmenzita
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Totola
·
Ridning En fråga jag funderat väldigt länge på är om akademisk ridning och Barockridning är samma sak? :confused: Om inte, vad är de för...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: CillaW
·
C
Ridning Konsulterade en tysk tränare igår som brukar ha ganska goda ideér. Jag har precis börjat skritta igång min hingst igen efter hans...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: CarolaLind
·
Ridning ...och ha fel kota som högsta punkt... Kanske inte heeelt renodlad barckfråga, men det verkar som många här vet mycket om detta med...
Svar
6
· Visningar
1 138
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 539
Senast: Sonila
·
Ridning Hur blir man bäst "lösgjord" & mest följsam i höfterna. Jag har satt igång min valack igen & han har ett enormt påskjut bak där hans... 2
Svar
33
· Visningar
4 290
Senast: Susan
·
Ridning från ryttartorget och Nobynäs hemsida: Här finns en länk till en svensk version, håll till godo... 2
Svar
33
· Visningar
3 487
S
Ridning funderar på att börja rida för barockinrtuktör. har ridit engelskt i 12 år o tycker efter lite yttlig läsning att barock skulle kännas...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Tez1
·
F
Ridning Vid vilken ålder kan man börja jobba hästen från marken och vilka övningar är bra?
Svar
13
· Visningar
1 457
Senast: psychogrrl
·
Ridning Va ett tag sen jag skrev här nu..... Hoppas att de e okej o lägga in bilder i denna diskusen fortfarande.... Annars e de bara o ta bort... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 115
·
C
Ridning Är det någon som tränar akademiskt eller barock på en travare? Hur har det gått? Jag har fått erbjudande om att få hjälp med min... 2
Svar
29
· Visningar
2 576
Senast: pinky
·
Ridning Har sett och läst det mesta som skrivits om kapsoner men inget som igentligen ger mig något bra svar på mina frågor. Finns säkert...
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: Spider84
·
Ridning Vart får man tag i ett sånt? Det kanske har nåt speciellt namn som jag inte kan?! Hade för en tid sedan en adress till nån som sålde...
Svar
2
· Visningar
834
Ridning http://www.heste-nettet.dk/kaaring2005/index.php?group=Dressur Hittade på ett annat forum. Intressanta filmer på olika nivåer./T_B
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: loki
·
Ridning Vill höra er barockares åsikt om det här eftersom det har med grenen att göra.. Om ni skulle låna ut hästen på foder, skulle ni då vara... 2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: skuggi
·
Ridning Hur får man rent praktiskt fram denna sökning på en relativt oskolad häst? 2 3
Svar
56
· Visningar
4 653
Senast: sante
·
K
Ridning Okej alla kunniga, Tänkte försöka få lite andra synsätt på mina funderingar. känns som om man kommer in och stör professorernas... 2
Svar
37
· Visningar
2 910
Senast: psychogrrl
·
Ridning Min lille Mourven ska figurera som kungens häst under medeltidsdagarna här i Kungälv i helgen. Självklart ska han då vara sitt bästa jag...
Svar
11
· Visningar
2 401
Senast: Jegra
·
C
Ridning och med sidepull på en arabhäst?
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: Redhorsefarm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka